  • Data: 2011-07-15 07:48:56
    Temat: Re: Software warranties
    Od: lolo <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11-07-14 14:29, Paweł Kierski pisze:
    > Część z tych regulacji mi przeszkadza. Np. miałem kilka lat temu pomysł
    > na prosty program, który dopasowałby kolory palety systemowej do
    > podłożonej tapety. Niestety - na rodzinę metod doboru kolorów, które
    > średnio kumaty programista sam wymyśli jest patent. No i nie ma na rynku
    > jednego programiku. I nie będzie przez długie lata, bo nadmierna
    > regulacja pozwoliła na zamknięcie rynku - zwiększyła próg wejścia (nie
    > stać mnie na prawo do tego patentu, a ewentualne groszowe zyski na pewno
    > mi nie pokryją opłaty).

    równie dobrze można przyjąć, że każda głupotka jest już opatentowana i
    nie ma sensu niczego robić, no bo jak obejść patent m$ na wyświetlanie w
    jednym miejscu ekranu zamiennie różnych informacji albo inne zbyt ogólne
    i oczywiste rozwiązania, na które ktoś (niekumaty) dał patent?

    multitouch, gesty i inne bzdety wynikające bezpośrednio z aktualnego
    stanu wiedzy i praktyki inżynierskiej po prostu nie powinny mieć
    przyznanych patentów - wiadomo, że podważanie patentu jest drogie, ale
    może rozwiązanie połowiczne, wynikające z tego, że podlegasz prawu
    krajowemu = sprzedawać tam gdzie patent nie działa/nie jest opłacony, w
    kraju, w europie? oczywiście zastrzec też w licencji, że nie można
    korzystać w USA :p