  • Data: 2011-07-15 08:32:23
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jul 15, 7:56 am, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"

    > Na swój sposób właśnie tak robi. Na pewnym poziomie abstrakcji można
    > przyjąć, że państwo "kupuje" wyroby bez akcyzy i "sprzedaje" z marżą
    > stanowiącą wielkość akcyzy.

    Na tej samej zasadzie na pewnym poziomie "abstrakcji" można uznać, że
    tak samo jest z wszystkimi produltami, od których odpowiradzany jest
    VAT, a także że to państwo zatrudnia wszystkich i płaci wszystkim,
    którzy płacą PIT. Mój sprzeciw budzi w takiej sytuacji jedynie
    nazywanie tego "abstrakcją", bo bardziej adekwatnym terminej jest
    raczej "bredzenie".

    Tak poza tym państwo (w tym przypadku) niczego nie kupuje ani nie
    sprzedaje, tylko ściąga podatek, co jest raczej normalną działalnością
    państwa (i na to rzeczywiście ma monopol). Przynajmniej w Polsce
    napoje alkoholowe produkowane i sprzedawane są na ogół przez prywatne
    przedsiębiorstwa i dopóki płaci akcyzę to jest sprawa przedsiębiorcy
    co chce produkować, w jakiej ilości, jak to chce opakować,
    reklamować, i komu i za ile sprzedawać. Nie ma to nic wspólnego z
    sytuacją, kiedy państwo jest zleceniodawcą, bo to zleceniodawca, a nie
    zleceniobiorca decyduje o takich rzeczach.