  • Data: 2011-07-15 07:09:37
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Stachu 'Dozzie' K."
    >Znowu się nie zgadzam. Alkohol spożywczy jest obecnie wystarczająco tani
    >(sic!).

    Nie ma czegoś takiego jak "wystarczająco tani". A poważnie - nie ma cen
    bezwzględnych. Jeżeli alternatywy są tańsze (w ujęciu ekonomicznym, nie
    finansowym!), będą na nie konsumenci.

    >1) Podróbki zdarzają się i w wyrobach nie objętych akcyzą,

    Non sequitur.

    >2) Przemyt bierze się nie tyle z zapotrzebowania rynku, co z różnicy
    > w cenie zakupu gdzieś u sąsiadów i u nas. Jeśli różnica jest duża,
    > a podatki przy imporcie wysokie, to oczywiste że ktoś będzie chciał
    > zarobić na nieodprowadzaniu podatku.

    Sam sobie przeczysz, że alkohol jest "wystarczająco tani". Najwyraźniej
    jednak może być tańszy.

    >3) Bimber (przez to rozumiem wszelkie wyroby alkoholowe wytwarzane
    > w domu) bierze się stąd, że część ludzi nie chce wydawać pieniędzy na
    > używkę, mimo że chce z niej korzystać (np. alkoholicy), a część chce
    > pić coś niepowtarzalnego (domowej roboty likiery, wina, wódki
    > smakowe), co z kolei nie ma wiele wspólnego z akcyzą.

    Poczekaj, ale odróżnijmy własny wyrób nalewki pigwowej (który jest
    zupełnie innego rodzaju działalnością) od księżycówki z szopy pana
    Waldka z sąsiedniej wsi, która wprawdzie czasem prowadzi do ślepoty, ale
    ogólnie jest cztery razy tańsza niż wódka sklepowa.

    Jeśli koszt (powtórzę - ekonomiczny, nie tylko finansowy) alternatywy
    jest niższy, będzie większy popyt na tę alternatywę niż na rozważane
    dobro (oczywiście przy tej samej "funkcjonalności"). Dlatego np.
    wzmożenie kontroli dostępu nieletnich do alkoholu (co powoduje
    podwyższenie kosztu pozafinansowego) dla tej grupy konsumentów może np.
    spowodować wzrost konsumpcji narkotyków.

    --
    | http://epsilon.eu.org/ |