eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik 1f a 3f › Re: Silnik 1f a 3f
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Silnik 1f a 3f
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <577e5968$0$12545$65785112@news.neostrada.pl>
    <nllq9f$fpt$1@node2.news.atman.pl>
    <577e6f6c$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <nlma5f$qhr$1@gioia.aioe.org>
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Date: Thu, 7 Jul 2016 22:03:19 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <nlma5f$qhr$1@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 50
    Message-ID: <577eb585$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.21.92.198
    X-Trace: 1467921798 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 83.21.92.198:62461
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:702500
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-07-07 o 21:22, janusz_k pisze:
    > W dniu 2016-07-07 o 17:04, Robert Wańkowski pisze:
    >> W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>> W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
    >>>> Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
    >>>> samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
    >>>> obrotowe.
    >>>> Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
    >>>> Tu cytat z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
    >>>> "Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa
    >>>> silnika
    >>>> spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
    >>>> eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
    >>>> rozruchowy."
    >>>>
    >>>> O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
    >>>> 25%?
    >>>
    >>> To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
    >>> magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
    >>> strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy rozruchowej
    >>> musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
    >>>
    >>
    >> Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
    >> wrzecion to 1,5 kg.
    > Różnią się masą uzwojeń, oba są 3F tyle że lżejsze jest na 220V a
    > cięższe na 380V, różnica w falownikach jest taka że na 220V wrzeciono
    > napędzisz falownikiem 1F/3F, jest łatwiej bo nie musisz mieć siły,
    > wrzeciono 380 musisz podłączyć do falownika 3F/3F.
    > Dlatego w obu masz identyczne opisy podłączenia
    >
    > "Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
    > falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"
    >
    >
    >
    >> Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
    >> upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
    >> 55 h 20 [mm]
    > Bo go nie ma, wrzeciono jest 3F.


    No to wszystko jasne.
    Tylko skąd ta różnica w cenie?
    I czy są różnice w użytkowaniu?

    Robert
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: