eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik 1f a 3fRe: Silnik 1f a 3f
  • Data: 2016-07-07 23:18:04
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-07-07 o 22:03, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 2016-07-07 o 21:22, janusz_k pisze:
    >> W dniu 2016-07-07 o 17:04, Robert Wańkowski pisze:
    >>> W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>>> W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
    >>>>> Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
    >>>>> samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
    >>>>> obrotowe.
    >>>>> Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
    >>>>> Tu cytat z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
    >>>>> "Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa
    >>>>> silnika
    >>>>> spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
    >>>>> eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
    >>>>> rozruchowy."
    >>>>>
    >>>>> O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
    >>>>> 25%?
    >>>>
    >>>> To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
    >>>> magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
    >>>> strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy
    >>>> rozruchowej
    >>>> musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
    >>>>
    >>>
    >>> Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
    >>> wrzecion to 1,5 kg.
    >> Różnią się masą uzwojeń, oba są 3F tyle że lżejsze jest na 220V a
    >> cięższe na 380V, różnica w falownikach jest taka że na 220V wrzeciono
    >> napędzisz falownikiem 1F/3F, jest łatwiej bo nie musisz mieć siły,
    >> wrzeciono 380 musisz podłączyć do falownika 3F/3F.
    >> Dlatego w obu masz identyczne opisy podłączenia
    >>
    >> "Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
    >> falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"
    >>
    >>
    >>
    >>> Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
    >>> upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
    >>> 55 h 20 [mm]
    >> Bo go nie ma, wrzeciono jest 3F.
    >
    >
    > No to wszystko jasne.
    Kolejny raz widać niekompetencję sprzedawców, którzy nie potrafią
    wyjaśnić różnic pomiędzy silnikami i falownikami.


    > Tylko skąd ta różnica w cenie?
    Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
    nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
    miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(

    > I czy są różnice w użytkowaniu?
    Nie powinny, w końcu z sieci pobiorą tą samą moc,
    a silniki są tak samo 3 fazowe.


    --
    Pozdr

    Janusz_K

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: