    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozsyłanie sygnału TV
    Date: Wed, 29 Sep 2010 14:22:20 +0200

    Desoft wrote:

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem....
    > Masz linka do takiego nadajnika?
    >
    > Co z opłatami (zezwoleniem)?

    No przecież pisałem: videolink na 2.4GHz. Są też bardziej wyrafinowane
    ustrojstwa, które odbierają kilka(naście) kanałów i emitują w paśmie 2.4GHz
    lub 5GHz, ale to kosztuje już dobre pieniądzie (>>1kEUR) i potrzebne jest na
    to zezwolenie. Taniej jest postawić kompa z kartą TV (ewentualnie
    multichannel, albo z kilkoma kartami) i robić streaming na WLANie.

    > Jeżeli nadajnik nadaje na tej samej częstotliwości na której odbiera to co
    > z sygnałem oryginalnym u sąsiadów?

    i co u ciebie. To jest najgłupszy pomysł, szczególnie w analogowej TV.

    > Kiedyś znajomy zrobił wynalazek: antenę odbiorczą podpiął do anteny
    > nadawczej. Całość stała na górce. Antena odbiorcza widziała nadajnik, a
    > antena nadawcza widziała antenę TV która była przesłonięta górką i nie
    > widziała nadajnika.
    > Nie widziałem na własne oczy, ale ponoć poprawiło to odbiór.

    Można zrobić, pod warunkiem, że anteny są naprawdę kierunkowe, nie widzą się
    wzajemnie, kabel dobry i nie za długi i odbiornik nie odbiera sygnału
    bezpośrednio z nadajnika. Inaczej masz paradę duchów spowodowaną opóźnieniem
    sygnału w kablu między antenami. Można dodać mały wzmacniacz (kilka dB). Co
    prawda nie wolno, ale jak się dobrze zrobi i nie przesadzi z mocą (tylko
    kompensacja tłumienia kabla), to nie podpadnie. Ale całość będzie działać
    tylko w bardzo specyficznych warunkach i po drodzie nie może być innych
    użytkowników, bo będzie chryja.

    Waldek