  • Data: 2018-10-31 10:53:03
    Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dlatego robiąc test, należy nie kombinować i jechać stabilnie oraz
    >dokonywać porównań gdzie czas przejazdu trasy testowej jest podobny.

    Latwo napisac :-)

    >Nie są. Skoro na godzinę można spodziewać się skrajnie wyniku 0,01l
    >(ale jest ciut więcej) to po 100 godzinach różnica wyniesie 1l :)
    >Czyli wyraźnie zauważalnie.

    Pod warunkiem, ze w jednym 100h tescie bez swiatel nie uzyskasz np
    102l, a w nastepnym tez bez swiatel nie wyjdzie 98.5l

    >Później tylko rozkminka ile silnik pracuje w roku (czas) i masz
    >wyraźną różnicę. Dajmy na to, że dziennie sinik pracuje 5h to rocznie
    >masz 1825h jak sobie to teraz przemnozysz na paliwo to masz realną
    >różnicę w spalaniu ze światłami czy bez. Podliczając zużycie 0,01l/h
    >po roku wychodzi 18lx5=91zł

    Nie mowie nie, sam kiedy liczylem podobnie, ile nas to kosztuje :-)

    > Teraz, jeśli w obliczeniach uwzględnisz moc i pojemność silnika,
    > gdzie małe moce mają większy procent i to znacznie w zużyciu paliwa
    > na obciążenie (KW) wyjdzie Ci sporo więcej. O co chodzi?

    O rozrzut.
    Ja co tankowanie to mam inny wynik, czasem nawet o pare litrow, a Ty
    chcesz wykryc 1%.

    A te 0.5l/100km to cos za duzo mi sie wydaje - z teorii czy z praktyki
    ?

    Maluch, o ten to w trasie byl dokladny, 4.5/100 zawsze wychodzilo.

    >Oczywiscie. Stan testu zakończony, wyniki spisane. Potem sobie jeżdżę
    >gdzie mi sie podoba ale przed nastepną trasą tankuję.

    >Już pisałem. Do testu były uzywane silniki 140kkm i większe różnice
    >(2l/100km) były wynikiem albo dłuższej pracy silnika (jakieś korki)
    >albo ostrzejszej jazdy. Przy równomiernej jeździe i zmianie opon nie
    >zauważyłem różnic w spalaniu, czyli niemierzalne.

    Czyli rozrzut byl, ale byc moze byly tez jakies czeste powtarzalne
    wyniki.

    U mnie niestety sa same rozrzuty, ale tez nie mam takiej czestej
    powtarzalnej trasy ...

    J.