  • Data: 2018-10-31 11:19:29
    Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-31 o 10:53, J.F. pisze:

    > Latwo napisac :-)

    Jak jeździsz tą samą trasą kilka lat, to znasz każdą dziurę w drodze :)
    Czasem mi się wydaje, że jeśli bym zasnął to samochód sam dojedzie :D

    > Pod warunkiem, ze w jednym 100h tescie bez swiatel nie uzyskasz np 102l,
    > a w nastepnym tez bez swiatel nie wyjdzie 98.5l

    No jasne. Wspomniałeś o próbie na postoju, może być, tylko komu by się
    chciało trzymać auto 100 godzin na chodzie i drugie 100godzin bez
    świateł? :]

    > Nie mowie nie, sam kiedy liczylem podobnie, ile nas to kosztuje :-)

    Jak ktoś nie ma LEDów, to należy doliczyć koszt żarówek i polerkę szkła
    bo w lecie jest taka temperatura że szkło/plastik matowieje szybciej od
    tego ciepła.
    Mam taki obrazek w moim aucie. Stoi zawsze "ryjem" na południe i lewy
    reflektor muszę polerować 2x częściej bo w południe dostaje zacienienia
    od pobliskiego domu i prawy reflektor nie dostaje UV ale to inny temat :)

    > O rozrzut.
    > Ja co tankowanie to mam inny wynik, czasem nawet o pare litrow, a Ty
    > chcesz wykryc 1%.
    >
    > A te 0.5l/100km to cos za duzo mi sie wydaje - z teorii czy z praktyki ?

    Praktyka/miasto/czyli 100km przez 6 godzin.

    > Maluch, o ten to w trasie byl dokladny, 4.5/100 zawsze wychodzilo.

    Mi 6l/100 bo mu wciskałem, żeby rowery wyprzedzić. Miałem 3 różne
    maluchy. Jeden wyglądał jak traktor. Z tyłu miał jakieś wielgachne koła
    i większe sprężyny bo haczyło. Tak go kupiłem. Zielony. Ten potrafił
    łyknąć 8l ale trzeba mu było wiecej wciskać bo miał kiepskie
    przyspieszenie właśnie z powodu tych kół. Był najszybszy :D

    ...ale miałem też Lodówkę (Polo kombi/biały) 1000ccm diesel/stary. Ten
    to był miszcz. Spalił mi na trasie 1500km średnio 3,5l/100 (wakacje
    objazdowe). Był tańszy niż obecne 'kible' (skutery) Jak przekraczałem
    100km/h to zaczynał żreć paliwo i potrafił nawet 6l ale w spokojnej
    jeździe, nawet po mieście, 4l to była norma.

    > Czyli rozrzut byl, ale byc moze byly tez jakies czeste powtarzalne wyniki.
    >
    > U mnie niestety sa same rozrzuty, ale tez nie mam takiej czestej
    > powtarzalnej trasy ...

    No fakt, w testy można się bawić na powtarzalnej trasie a ilość testów
    uśrednia wyniki, które sa bardziej miarodajne przy 50 testach niż przy 5.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?