eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a spalanie › Re: Rozmiar opon a spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5bd482ff$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <pr6hov$pqr$1@node2.news.atman.pl> <pr6ud2$653$1@node2.news.atman.pl>
    <5bd6fef7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd700ca$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7036b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7084e$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd728d0$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd787a0$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd82c15$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd836bc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd85f11$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd88b1f$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd8aaf7$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd8c3d9$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <awpxdjc7pk9p$.14ajsg1djue4y.dlg@40tude.net>
    <5bd8f3e7$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <v6uaavkf2lj3$.1up5h27sotevr$.dlg@40tude.net>
    <5bd9772d$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5bd9772d$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Date: Wed, 31 Oct 2018 10:53:03 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 76
    Message-ID: <5bd97bad$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.187.94
    X-Trace: 1540979629 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 514 83.26.187.94:52748
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642677
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5bd9772d$0$494$6...@n...neostrada.
    pl...
    >>>>> Ale nie możesz tego odnosić do określania w godzinie, skoro
    >>>>> uznaje się
    >>>>> przelicznik l/km.
    >>>> A dlaczego nie moge ?
    >>> Bo za krótki test i za mało różnic. Rozciągnij to na 100h, wtedy
    >>> porozmawiamy o różnicach :)
    >
    >> Procentowo podobnie.
    >> Co prawda 0.05 litra na stacji nie zauwaze, ale jak przyjdzie
    >> zatankowac 100 l, to i tych 5 moze sie ukryc.
    >> A na pewno sie ukryje, jak bede jechal i pali nie tylko wiecej, ale
    >> z
    >> wiekszym rozrzutem.

    >Dlatego robiąc test, należy nie kombinować i jechać stabilnie oraz
    >dokonywać porównań gdzie czas przejazdu trasy testowej jest podobny.

    Latwo napisac :-)

    >>>> Ale chcemy zmierzyc czy swiatla powoduja zauwazalny wzrost
    >>>> spalania.
    >>> Przy 100h wyjdzie.
    >
    >> O ile fluktuacje nie sa wieksze.

    >Nie są. Skoro na godzinę można spodziewać się skrajnie wyniku 0,01l
    >(ale jest ciut więcej) to po 100 godzinach różnica wyniesie 1l :)
    >Czyli wyraźnie zauważalnie.

    Pod warunkiem, ze w jednym 100h tescie bez swiatel nie uzyskasz np
    102l, a w nastepnym tez bez swiatel nie wyjdzie 98.5l

    >Później tylko rozkminka ile silnik pracuje w roku (czas) i masz
    >wyraźną różnicę. Dajmy na to, że dziennie sinik pracuje 5h to rocznie
    >masz 1825h jak sobie to teraz przemnozysz na paliwo to masz realną
    >różnicę w spalaniu ze światłami czy bez. Podliczając zużycie 0,01l/h
    >po roku wychodzi 18lx5=91zł

    Nie mowie nie, sam kiedy liczylem podobnie, ile nas to kosztuje :-)

    > Teraz, jeśli w obliczeniach uwzględnisz moc i pojemność silnika,
    > gdzie małe moce mają większy procent i to znacznie w zużyciu paliwa
    > na obciążenie (KW) wyjdzie Ci sporo więcej. O co chodzi?

    O rozrzut.
    Ja co tankowanie to mam inny wynik, czasem nawet o pare litrow, a Ty
    chcesz wykryc 1%.

    A te 0.5l/100km to cos za duzo mi sie wydaje - z teorii czy z praktyki
    ?

    Maluch, o ten to w trasie byl dokladny, 4.5/100 zawsze wychodzilo.

    >> Chodzi mi o to, ze tankujesz na stacji, trasa, powrot i znow
    >> tankowanie. I ani km dodatkowego.
    >> Bo licznikowi wierzy nie mozesz :-)

    >Oczywiscie. Stan testu zakończony, wyniki spisane. Potem sobie jeżdżę
    >gdzie mi sie podoba ale przed nastepną trasą tankuję.

    >> I jaki masz rozrzut przy drugim tankowaniu ?
    >Już pisałem. Do testu były uzywane silniki 140kkm i większe różnice
    >(2l/100km) były wynikiem albo dłuższej pracy silnika (jakieś korki)
    >albo ostrzejszej jazdy. Przy równomiernej jeździe i zmianie opon nie
    >zauważyłem różnic w spalaniu, czyli niemierzalne.

    Czyli rozrzut byl, ale byc moze byly tez jakies czeste powtarzalne
    wyniki.

    U mnie niestety sa same rozrzuty, ale tez nie mam takiej czestej
    powtarzalnej trasy ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: