eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a spalanieRe: Rozmiar opon a spalanie
  • Data: 2018-10-30 14:38:43
    Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5bd836bc$0$498$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-10-30 o 11:01, J.F. pisze:
    [...]
    >>>> Noc jak najbardziej moze wplywac na spalanie.
    >
    >>> No pewnie. Fotony się inaczej odbijają :]
    >
    >> A zebys wiedzial, ze inaczej. Nie padaja z gory, tylko z wlasnych
    >> reflektorow.
    >> Wic inaczej widac, co wplywa na predkosc.

    >Bredzisz. Reflektory świecace do przodu HAMUJĄ, powodując większe
    >zuzycie paliwa. Reflektor Wiazka/snop swiatła wypuszcza fotony z
    >prędkością ok 300km/s i mocą 200W co jest siłą straszliwą i działa
    >jak silniki hamujące w rakiecie Muska :]

    Zapomniales, ze ruch coraz wiekszy.
    Twoje reflektory hamuja, ale ktos z tylu cie swoimi popycha :-)

    >>>>> Nie zapytałeś o ciśnienie :]. Tu Cie mam :]
    >>>> Jak najbardziej sluszna uwaga.
    >>>> A tu jeszcze taki niuans, ze pompuje czlowiek w jednej
    >>>> temperaturze, a potem jedzie w drugiej :)
    >
    >>> No, na obu kompletach tak samo :) Przecież nie zmieniam gumy po
    >>> każdym ruchaniu/jechaniu :) To nie kapcie domowe :]
    >
    >> Ale czy sprawdziles cisnienie przed trasą, czy napompowales w
    >> listopadzie a jechales w styczniu ? :-)

    >Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
    >https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8
    a2235214d82ebbdf76.jpg

    Ale azot pompujesz czy CO2 ?

    Azot oszczedza paliwo :-)

    >>>> Na szczescie swiatla biora niemierzalnie malo ...
    >>> Co do świateł, przeliczałem. Na trasie w sumie niemierzalne
    >>> natomiast w mieście i korkach, różnica 1l/100km.
    >> Mam teraz komputer co pokazuje w korku spalanie na godzine ...
    >> raczej nie ma korelacji ze swiatlami ...
    >Brednia.

    Wytlumacz to mojemu silnikowi :-)

    >Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych
    >gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika w
    >momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo niewielka

    Starego gaznikowca tez mialem.
    Z gazem, wiec moglem wylaczyc benzyne i zmierzyc na ile starcza porcja
    paliwa w gazniku.
    Na ok 2 min przy rozgrzanym silniku na postoju.
    Z wlaczonymi swiatlami tez ok 2 min ...

    >różnica w dozowaniu paliwa, obliczanie jej "na godzinę" mija się z
    >celem i zostajesz zwyczajnie oszukany. Liczy się PRZEBIEG, bo tutaj
    >zawsze podajemy ile auto pali na 100km. Żeby pokonac 100km w trasie,
    >srednio

    Ale u mnie jest diesel. W czasie jazdy co chwila pokazuje co innego,
    wiec tym bardziej nie mozna zmierzyc wplywu swiatel.

    >silnik pracuje 1,5h, w miescie i korkach jest to 6h. Skoro odnosimy
    >się do czasu pracy silnika na godzinę wyliczenia wskażą nam 0.1l
    >więcej a w zasadzie jest to uchyb pomiaru, ale razy 6h da nam obraz
    >0,5L. Gdzie odległość przejazdu jest taka sama. (dane przykładowe)

    Tylko rzetelniej sie mierzy 0.1 przy zuzyciu 6l (gdybym tak 6h stal),
    niz przy zuzyciu 40l - gdybym 6h jechal.

    >Moc uzyta do oświetlenia nie bierze się z eteru :] Jak sobie
    >policzysz (w zalezności od pojemnosci silnika i jego mocy)...jaki
    >procent kwh idzie na oświetlenie to im mniejsza moc silnika, tym
    >większy procent.

    120W, powiedzmy 150 ze stratami alternatora ... ponizej 1% mocy
    silnika w czasie jazdy.

    Nie mowie ze nie bierze, tylko ze zmierzyc to trudno.

    >Odnosząc się zatem do przebiegu a nie do czasu pracy silnika, mamy
    >wynik że w mieście, jadąc z właczonymi swiatłami zużywamy 0,5L/100km
    >więcej :]

    4h na 100km, ~0.5kWh, ze 150g paliwa ... sklanialbym sie raczej do
    0.2l.

    A rozrzut w miescie mam znacznie wiekszy.

    Nawiasem ... to na 1h wychodziloby rzedu 0.05l i nie ma sie co dziwic,
    ze komputer pokladowy nie pokazuje, skoro ma tylko 1 cyfre po
    przecinku.

    Musze wlaczyc wiecej swiatel, moze sie objawi :-)

    >> Tylko ze dwie pierwsze nie biora rzeczywistego przebiegu auta, a
    >> taki, jaki ECU wylicza z obrotow kól.

    >Nie. Z GPS :] Porównuję to również z ecu, czyli wskazaniami licznika
    >i widzę różnice :) Ponieważ robię sobie co jakiś czas zrzuty logów do

    Jesli z GPS to super ... ale on tez ma swoja dokladnosc.

    Tylko w opisie do MyWheels nie wspominaja o GPS.
    Torque chyba tez nie ma.

    >kompa to analizuję w wolnym czasie. Generalnie już dawno jestem po
    >obliczeniach więc realnie rozmawiamy o moim doświadczeniu i
    >wszelakich zabiegach polegających na wyliczeniu i obserwacji.

    >>> Widzisz. Ponieważ podałem wcześniej to się ustosunkuję. Nie czuję
    >>> różnic w spalaniu w pojazdach, które mają wiekszą moc i pojemność
    >>> silnika niż "piździki" czyli pojazdy do 80kkm. Jeśli w pojeździe o
    >>> masie 2T i mocy 150kkm dowalisz 200kg to nawet tego nie poczujesz,
    >>> nie mówiąc już o spalaniu. W pojazdach o mniejszej mocy silnika
    >>> tak i wystarczy w jakimś Cienkusiu wpierdolić na tył dwie tłuste
    >>> baby i już masz różnicę sięgającą 1l/100km :) Dlaczego? Jak umiesz
    >>> wykonać dodatkową pracę, polegającą na wstawianiu spacji przed
    >>> pytajnikiem, to oznacza że masz wincyj energii niż ja i sam sobie
    >>> to wyjaśnisz :)
    >
    >> Ja tez nie czuje wiekszej roznicy, ale to bardziej dlatego, ze
    >> rozrzut miedzy tankowaniami przekracza mi 1l/100km.
    >> Wiec wplywu szerokosci na poziomie kilku % tez nie wychwyce.
    >
    >> Ale na etykiecie energetycznej opony opory toczenia sa, wiec nie
    >> nalezy badac wplywu szerokosci na dwoch roznych oponach.

    >Wyżej objasniłem, jak się ma zużycie paliwa do mocy silnika, to nadal
    >podtrzymuję, że czy to będą światła czy opory toczenia, to jest to
    >parametr _stały_ znaczy ileś KW.

    Co do oporow toczenia, to mam watpliwosci czy taki staly.

    >Dla przykładu 1KW przy mocy silnika 70KW to 7% wiecej obciążenia.
    >Licząc korelację obciążenia ze spalaniem przyjmijmy że 7% więcej
    >paliwa idzie na pokonanie oporów. W przypadku silnika o mocy 200KW to
    >nadal 1KW ale procent obciążenia jako stały będzie wynosił 0,2% czyli
    >niemierzalny.

    A mysmy na swiatla zeszli, o mocy 0.15kW. I juz wychodzi niemierzalne,
    nawet jesli po miescie silnik rzadko 20kW przekracza.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: