-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5bd482ff$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<pr6hov$pqr$1@node2.news.atman.pl> <pr6ud2$653$1@node2.news.atman.pl>
<5bd6fef7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd700ca$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd7036b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd7084e$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd728d0$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd787a0$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd82c15$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd836bc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5bd836bc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Rozmiar opon a spalanie
Date: Tue, 30 Oct 2018 14:38:43 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 148
Message-ID: <5bd85f11$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.103.102
X-Trace: 1540906769 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 83.26.103.102:55657
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642609
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5bd836bc$0$498$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-10-30 o 11:01, J.F. pisze:
[...]
>>>> Noc jak najbardziej moze wplywac na spalanie.
>
>>> No pewnie. Fotony się inaczej odbijają :]
>
>> A zebys wiedzial, ze inaczej. Nie padaja z gory, tylko z wlasnych
>> reflektorow.
>> Wic inaczej widac, co wplywa na predkosc.
>Bredzisz. Reflektory świecace do przodu HAMUJĄ, powodując większe
>zuzycie paliwa. Reflektor Wiazka/snop swiatła wypuszcza fotony z
>prędkością ok 300km/s i mocą 200W co jest siłą straszliwą i działa
>jak silniki hamujące w rakiecie Muska :]
Zapomniales, ze ruch coraz wiekszy.
Twoje reflektory hamuja, ale ktos z tylu cie swoimi popycha :-)
>>>>> Nie zapytałeś o ciśnienie :]. Tu Cie mam :]
>>>> Jak najbardziej sluszna uwaga.
>>>> A tu jeszcze taki niuans, ze pompuje czlowiek w jednej
>>>> temperaturze, a potem jedzie w drugiej :)
>
>>> No, na obu kompletach tak samo :) Przecież nie zmieniam gumy po
>>> każdym ruchaniu/jechaniu :) To nie kapcie domowe :]
>
>> Ale czy sprawdziles cisnienie przed trasą, czy napompowales w
>> listopadzie a jechales w styczniu ? :-)
>Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
>https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8
a2235214d82ebbdf76.jpg
Ale azot pompujesz czy CO2 ?
Azot oszczedza paliwo :-)
>>>> Na szczescie swiatla biora niemierzalnie malo ...
>>> Co do świateł, przeliczałem. Na trasie w sumie niemierzalne
>>> natomiast w mieście i korkach, różnica 1l/100km.
>> Mam teraz komputer co pokazuje w korku spalanie na godzine ...
>> raczej nie ma korelacji ze swiatlami ...
>Brednia.
Wytlumacz to mojemu silnikowi :-)
>Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych
>gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika w
>momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo niewielka
Starego gaznikowca tez mialem.
Z gazem, wiec moglem wylaczyc benzyne i zmierzyc na ile starcza porcja
paliwa w gazniku.
Na ok 2 min przy rozgrzanym silniku na postoju.
Z wlaczonymi swiatlami tez ok 2 min ...
>różnica w dozowaniu paliwa, obliczanie jej "na godzinę" mija się z
>celem i zostajesz zwyczajnie oszukany. Liczy się PRZEBIEG, bo tutaj
>zawsze podajemy ile auto pali na 100km. Żeby pokonac 100km w trasie,
>srednio
Ale u mnie jest diesel. W czasie jazdy co chwila pokazuje co innego,
wiec tym bardziej nie mozna zmierzyc wplywu swiatel.
>silnik pracuje 1,5h, w miescie i korkach jest to 6h. Skoro odnosimy
>się do czasu pracy silnika na godzinę wyliczenia wskażą nam 0.1l
>więcej a w zasadzie jest to uchyb pomiaru, ale razy 6h da nam obraz
>0,5L. Gdzie odległość przejazdu jest taka sama. (dane przykładowe)
Tylko rzetelniej sie mierzy 0.1 przy zuzyciu 6l (gdybym tak 6h stal),
niz przy zuzyciu 40l - gdybym 6h jechal.
>Moc uzyta do oświetlenia nie bierze się z eteru :] Jak sobie
>policzysz (w zalezności od pojemnosci silnika i jego mocy)...jaki
>procent kwh idzie na oświetlenie to im mniejsza moc silnika, tym
>większy procent.
120W, powiedzmy 150 ze stratami alternatora ... ponizej 1% mocy
silnika w czasie jazdy.
Nie mowie ze nie bierze, tylko ze zmierzyc to trudno.
>Odnosząc się zatem do przebiegu a nie do czasu pracy silnika, mamy
>wynik że w mieście, jadąc z właczonymi swiatłami zużywamy 0,5L/100km
>więcej :]
4h na 100km, ~0.5kWh, ze 150g paliwa ... sklanialbym sie raczej do
0.2l.
A rozrzut w miescie mam znacznie wiekszy.
Nawiasem ... to na 1h wychodziloby rzedu 0.05l i nie ma sie co dziwic,
ze komputer pokladowy nie pokazuje, skoro ma tylko 1 cyfre po
przecinku.
Musze wlaczyc wiecej swiatel, moze sie objawi :-)
>> Tylko ze dwie pierwsze nie biora rzeczywistego przebiegu auta, a
>> taki, jaki ECU wylicza z obrotow kól.
>Nie. Z GPS :] Porównuję to również z ecu, czyli wskazaniami licznika
>i widzę różnice :) Ponieważ robię sobie co jakiś czas zrzuty logów do
Jesli z GPS to super ... ale on tez ma swoja dokladnosc.
Tylko w opisie do MyWheels nie wspominaja o GPS.
Torque chyba tez nie ma.
>kompa to analizuję w wolnym czasie. Generalnie już dawno jestem po
>obliczeniach więc realnie rozmawiamy o moim doświadczeniu i
>wszelakich zabiegach polegających na wyliczeniu i obserwacji.
>>> Widzisz. Ponieważ podałem wcześniej to się ustosunkuję. Nie czuję
>>> różnic w spalaniu w pojazdach, które mają wiekszą moc i pojemność
>>> silnika niż "piździki" czyli pojazdy do 80kkm. Jeśli w pojeździe o
>>> masie 2T i mocy 150kkm dowalisz 200kg to nawet tego nie poczujesz,
>>> nie mówiąc już o spalaniu. W pojazdach o mniejszej mocy silnika
>>> tak i wystarczy w jakimś Cienkusiu wpierdolić na tył dwie tłuste
>>> baby i już masz różnicę sięgającą 1l/100km :) Dlaczego? Jak umiesz
>>> wykonać dodatkową pracę, polegającą na wstawianiu spacji przed
>>> pytajnikiem, to oznacza że masz wincyj energii niż ja i sam sobie
>>> to wyjaśnisz :)
>
>> Ja tez nie czuje wiekszej roznicy, ale to bardziej dlatego, ze
>> rozrzut miedzy tankowaniami przekracza mi 1l/100km.
>> Wiec wplywu szerokosci na poziomie kilku % tez nie wychwyce.
>
>> Ale na etykiecie energetycznej opony opory toczenia sa, wiec nie
>> nalezy badac wplywu szerokosci na dwoch roznych oponach.
>Wyżej objasniłem, jak się ma zużycie paliwa do mocy silnika, to nadal
>podtrzymuję, że czy to będą światła czy opory toczenia, to jest to
>parametr _stały_ znaczy ileś KW.
Co do oporow toczenia, to mam watpliwosci czy taki staly.
>Dla przykładu 1KW przy mocy silnika 70KW to 7% wiecej obciążenia.
>Licząc korelację obciążenia ze spalaniem przyjmijmy że 7% więcej
>paliwa idzie na pokonanie oporów. W przypadku silnika o mocy 200KW to
>nadal 1KW ale procent obciążenia jako stały będzie wynosił 0,2% czyli
>niemierzalny.
A mysmy na swiatla zeszli, o mocy 0.15kW. I juz wychodzi niemierzalne,
nawet jesli po miescie silnik rzadko 20kW przekracza.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.18 17:47 LordBluzg(R)
- 30.10.18 20:02 J.F.
- 30.10.18 21:49 LordBluzg(R)
- 30.10.18 21:58 Mateusz Viste
- 30.10.18 22:04 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:37 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:41 J.F.
- 31.10.18 01:14 LordBluzg(R)
- 31.10.18 08:17 J.F.
- 31.10.18 10:34 LordBluzg(R)
- 31.10.18 10:53 J.F.
- 31.10.18 11:19 LordBluzg(R)
- 31.10.18 11:48 J.F.
- 31.10.18 12:15 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML