-
Data: 2018-10-30 21:49:10
Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-10-30 o 20:02, J.F. pisze:
>>>> Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
>>>> https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8a
2235214d82ebbdf76.jpg
>>>>
>>
>>> Ale azot pompujesz czy CO2 ?
>> Tak, ciekły. Wtedy opony są twarde :]
>
>>> Azot oszczedza paliwo :-)
>> Ciekły jest cięższy :/
>
> Dlatego jednak gazowy :-)
Ale na gazowym są większe opory tarcia bo guma minkciejsza :]
>
>>>> Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych
>>>> gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika w
>>>> momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo niewielka
>>
>>> Starego gaznikowca tez mialem.
>>> Z gazem, wiec moglem wylaczyc benzyne i zmierzyc na ile starcza
>>> porcja paliwa w gazniku.
>
>> Prawie dobry kierunek ale błędna hipoteza :)
>> Na gaźnikowcu nie było korekcji obrotów i gdy włączasz światła to
>> obroty spadają.
>
> Teraz to juz nie sprawdze, ale jesli mnie skleroza ... chyba nie we
> wszystkich spadaly.
>
> A wez jeszcze pod uwage, ze jak spadalo napiecie, to mogla spasc energia
> iskry i i byc inny przebieg spalania ... moze od tego spadaly obroty ?
Taa, szczególnie na małych dieslach :>
>
>> OK, spalanie nie rośnie. W przypadku wtrysków jest inaczej. Włączasz
>> światła a komputer--cyk, cyk i podaje wincyj paliwa żeby te obroty
>> utrzymać. No chyba że masz korbkę w kabinie i mu pomagasz :]
>
> W przypadku gaznika wolne obroty tez byly stabilne. Nie az tak jak z
> komputerem, ale silnik przeciez nie gasl, wiec jakos ten uklad sie
> stabilizowal.
Nie miał jak się stabilizować. Nawet jakiś wątek ostatnio był na
grupie...bo się okazuje że alternator jest obciążeniem, bo musi :]
szczególnie kiedy jest słaby akumulator i nie kompensuje.
> Wiecej paliwa dawal, zeby alternator skompensowac ?
j/w
[...]
>> Nie umiem pojąć, dlaczego próbujesz wstawić tutaj inne jednostki. O
>> miliardów lat spalanie liczymy l/km więc musisz się odnieść do takiego
>> przelicznika.>
>
> Mowilismy o zmierzeniu wplywu swiatel, wiec jesli zauwaze na postoju, to
> tez jest to dowod.
> A IMO - latwiej bedzie zauwazyc wplyw tych 0.15kW gdy silnik chodzi na
> minimalnej mocy, niz gdy produkuje powiedzmy 20kW.
Ale nie możesz tego odnosić do określania w godzinie, skoro uznaje się
przelicznik l/km.
>> Dlatego podałem że należy w mieście odnosić się do przebiegu a nie do
>> czasu pracy=1h przy jednej godzinie nie zauwazysz praktycznie wzrostu
>> paliwa ale przy 6 godzinach pracy jak najbardziej, gdzie musimy na
>> końcu stosować jednostki l/km :)
>
> to ja sobie uruchomie silnik na 6h na parkingu, po co mam jezdzic i
> błedy wprowadzac.
No i na 100km będziesz miał spalanie nieskończenie wielkie, jeśli
nigdzie nie pojedziesz :] Trochę bessęsu, bo jak chcesz mieć stratę to
lepiej to paliwo wylać do beczki na ścieki :D
>> Licz kilometry/zuzycie a nie czas pracy silnika :D:D:D
>
> Jesli jednak przyjac ze w miare dobrze policzylem, to na pewno nie
> zauwaze tych 0.05l na 100km trasie.
> Nawet 0.3l na 600km i 6h trasie nie zauwaze, bo rozrzut bedzie wiekszy :-)
Ale w mieście zauważysz. Na trasie nie. Różnica polega na prędkości.
Jesli pojedziesz z włączonymi światłami 1000km z prędkością 15km/h i
zrobisz test na tą samą trasę bez świateł to spalanie będzie mniejsze :)
Nie chce mi się obliczac ile czasu pojedziesz ale właśnie ilość godzin
pracy silnika da zauważalną różnicę bo musisz czas pracy silnika
traktować jak mnożnik. Tutaj chodzi o wychwycenie namacalnej różnicy.
Odnośnie jazdy światła/bez w realnym życiu, nie mamy wpływu na prędkość
w mieście ale głównie po nim jeździmy co jak już wspomniałem w
przeliczeniu l/km mamy różnice. Na trasie ich oczywiście nie ma bo
silnik pracuje krócej i wychwycenie jest praktycznie niemożliwe.
Sumując. Jeżdżąc po miesie ze światłami, samochód pali o 0,5l/100km
więcej niż bez świateł. Na trasie nie ma różnic.
> Ale to ma byc wymierzony odcinek od stacji do stacji a nie do "miejsca
> zatrzymania" :-)
Łokurwa. Jak byś był piłką do golfa, to bym za chuja nigdy nie trafił do
dołka. Daję ci na tacy całą wykładnię a ty skręcasz przed dołkiem o 180
stopni.
Skup się, tak, teraz, UWAGA...
JA KURWA WRACAM TĄ SAMA DROGĄ DO TEJ SAMEJ STACJI!!!jeden :D
Mnożnik drogi mam x2 i tym samym ma pełen test :]
>>>> Wyżej objasniłem, jak się ma zużycie paliwa do mocy silnika, to
>>>> nadal podtrzymuję, że czy to będą światła czy opory toczenia, to
>>>> jest to parametr _stały_ znaczy ileś KW.
>>
>>> Co do oporow toczenia, to mam watpliwosci czy taki staly.
>> A co się niby ma zmieniać?
>
> A wszystko - zagwarantujesz, ze sie nie zmienia ?
>
> No i jesli chodzi o moc oporow toczenia - to wprost od predkosci zalezy.
Skokowo, logarytmicznie? Skoro zakładam taką samą prędkość w pomiarze to
gdzie mi się ta prędkość ma nagle zmieniać? Bzdurujesz...idź w stronę
światła :)
>>> A mysmy na swiatla zeszli, o mocy 0.15kW. I juz wychodzi
>>> niemierzalne, nawet jesli po miescie silnik rzadko 20kW przekracza.
>
>> Podobnie jest z oponami. Watpię żeby generowały "połyk" 1KW z silnika,
>> raczej gdzieś max 100W lub nawet mniej
>
> https://www.oponeo.pl/artykul/etykieta-opon
> http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowa
nie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/
>
>
> Trzeba by siegnac do dziennika ustaw, zeby nie zgadywac co poeta mial na
> mysli, ale wyglada na to, ze roznice moga byc spore.
>
> A po doczytaniu ... zobaczyc korelacje efektywnosci i szerokosci.
> Byc moze nie ma ...
Już Ci wskazałem, gdzieś tam po drodze. Na małych silnikach będzie to
jakoś odczuwalne ale na dużych nie, bo opory toczenia w pojazdach z
większą mocą są traktowane jak kajak podpięty do lotniskowca :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.18 21:58 Mateusz Viste
- 30.10.18 22:04 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:37 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:41 J.F.
- 31.10.18 01:14 LordBluzg(R)
- 31.10.18 08:17 J.F.
- 31.10.18 10:34 LordBluzg(R)
- 31.10.18 10:53 J.F.
- 31.10.18 11:19 LordBluzg(R)
- 31.10.18 11:48 J.F.
- 31.10.18 12:15 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?