eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a spalanieRe: Rozmiar opon a spalanie
  • Data: 2018-10-30 21:49:10
    Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-10-30 o 20:02, J.F. pisze:

    >>>> Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
    >>>> https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8a
    2235214d82ebbdf76.jpg
    >>>>
    >>
    >>> Ale azot pompujesz czy CO2 ?
    >> Tak, ciekły. Wtedy opony są twarde :]
    >
    >>> Azot oszczedza paliwo :-)
    >> Ciekły jest cięższy :/
    >
    > Dlatego jednak gazowy :-)

    Ale na gazowym są większe opory tarcia bo guma minkciejsza :]
    >
    >>>> Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych
    >>>> gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika w
    >>>> momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo niewielka
    >>
    >>> Starego gaznikowca tez mialem.
    >>> Z gazem, wiec moglem wylaczyc benzyne i zmierzyc na ile starcza
    >>> porcja paliwa w gazniku.
    >
    >> Prawie dobry kierunek ale błędna hipoteza :)
    >> Na gaźnikowcu nie było korekcji obrotów i gdy włączasz światła to
    >> obroty spadają.
    >
    > Teraz to juz nie sprawdze, ale jesli mnie skleroza ... chyba nie we
    > wszystkich spadaly.
    >
    > A wez jeszcze pod uwage, ze jak spadalo napiecie, to mogla spasc energia
    > iskry i i byc inny przebieg spalania ... moze od tego spadaly obroty ?

    Taa, szczególnie na małych dieslach :>
    >
    >> OK, spalanie nie rośnie. W przypadku wtrysków jest inaczej. Włączasz
    >> światła a komputer--cyk, cyk i podaje wincyj paliwa żeby te obroty
    >> utrzymać. No chyba że masz korbkę w kabinie i mu pomagasz :]
    >
    > W przypadku gaznika wolne obroty tez byly stabilne. Nie az tak jak z
    > komputerem, ale silnik przeciez nie gasl, wiec jakos ten uklad sie
    > stabilizowal.

    Nie miał jak się stabilizować. Nawet jakiś wątek ostatnio był na
    grupie...bo się okazuje że alternator jest obciążeniem, bo musi :]
    szczególnie kiedy jest słaby akumulator i nie kompensuje.
    > Wiecej paliwa dawal, zeby alternator skompensowac ?

    j/w
    [...]

    >> Nie umiem pojąć, dlaczego próbujesz wstawić tutaj inne jednostki. O
    >> miliardów lat spalanie liczymy l/km więc musisz się odnieść do takiego
    >> przelicznika.>
    >
    > Mowilismy o zmierzeniu wplywu swiatel, wiec jesli zauwaze na postoju, to
    > tez jest to dowod.
    > A IMO - latwiej bedzie zauwazyc wplyw tych 0.15kW gdy silnik chodzi na
    > minimalnej mocy, niz gdy produkuje powiedzmy 20kW.

    Ale nie możesz tego odnosić do określania w godzinie, skoro uznaje się
    przelicznik l/km.

    >> Dlatego podałem że należy w mieście odnosić się do przebiegu a nie do
    >> czasu pracy=1h przy jednej godzinie nie zauwazysz praktycznie wzrostu
    >> paliwa ale przy 6 godzinach pracy jak najbardziej, gdzie musimy na
    >> końcu stosować jednostki l/km :)
    >
    > to ja sobie uruchomie silnik na 6h na parkingu, po co mam jezdzic i
    > błedy wprowadzac.

    No i na 100km będziesz miał spalanie nieskończenie wielkie, jeśli
    nigdzie nie pojedziesz :] Trochę bessęsu, bo jak chcesz mieć stratę to
    lepiej to paliwo wylać do beczki na ścieki :D

    >> Licz kilometry/zuzycie a nie czas pracy silnika :D:D:D
    >
    > Jesli jednak przyjac ze w miare dobrze policzylem, to na pewno nie
    > zauwaze tych 0.05l na 100km trasie.
    > Nawet 0.3l na 600km i 6h trasie nie zauwaze, bo rozrzut bedzie wiekszy :-)

    Ale w mieście zauważysz. Na trasie nie. Różnica polega na prędkości.
    Jesli pojedziesz z włączonymi światłami 1000km z prędkością 15km/h i
    zrobisz test na tą samą trasę bez świateł to spalanie będzie mniejsze :)

    Nie chce mi się obliczac ile czasu pojedziesz ale właśnie ilość godzin
    pracy silnika da zauważalną różnicę bo musisz czas pracy silnika
    traktować jak mnożnik. Tutaj chodzi o wychwycenie namacalnej różnicy.

    Odnośnie jazdy światła/bez w realnym życiu, nie mamy wpływu na prędkość
    w mieście ale głównie po nim jeździmy co jak już wspomniałem w
    przeliczeniu l/km mamy różnice. Na trasie ich oczywiście nie ma bo
    silnik pracuje krócej i wychwycenie jest praktycznie niemożliwe.

    Sumując. Jeżdżąc po miesie ze światłami, samochód pali o 0,5l/100km
    więcej niż bez świateł. Na trasie nie ma różnic.

    > Ale to ma byc wymierzony odcinek od stacji do stacji a nie do "miejsca
    > zatrzymania"  :-)

    Łokurwa. Jak byś był piłką do golfa, to bym za chuja nigdy nie trafił do
    dołka. Daję ci na tacy całą wykładnię a ty skręcasz przed dołkiem o 180
    stopni.

    Skup się, tak, teraz, UWAGA...

    JA KURWA WRACAM TĄ SAMA DROGĄ DO TEJ SAMEJ STACJI!!!jeden :D
    Mnożnik drogi mam x2 i tym samym ma pełen test :]

    >>>> Wyżej objasniłem, jak się ma zużycie paliwa do mocy silnika, to
    >>>> nadal podtrzymuję, że czy to będą światła czy opory toczenia, to
    >>>> jest to parametr _stały_ znaczy ileś KW.
    >>
    >>> Co do oporow toczenia, to mam watpliwosci czy taki staly.
    >> A co się niby ma zmieniać?
    >
    > A wszystko - zagwarantujesz, ze sie nie zmienia ?
    >
    > No i jesli chodzi o moc oporow toczenia - to wprost od predkosci zalezy.

    Skokowo, logarytmicznie? Skoro zakładam taką samą prędkość w pomiarze to
    gdzie mi się ta prędkość ma nagle zmieniać? Bzdurujesz...idź w stronę
    światła :)

    >>> A mysmy na swiatla zeszli, o mocy 0.15kW. I juz wychodzi
    >>> niemierzalne, nawet jesli po miescie silnik rzadko 20kW przekracza.
    >
    >> Podobnie jest z oponami. Watpię żeby generowały "połyk" 1KW z silnika,
    >> raczej gdzieś max 100W lub nawet mniej
    >
    > https://www.oponeo.pl/artykul/etykieta-opon
    > http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowa
    nie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/
    >
    >
    > Trzeba by siegnac do dziennika ustaw, zeby nie zgadywac co poeta mial na
    > mysli, ale wyglada na to, ze roznice moga byc spore.
    >
    > A po doczytaniu ... zobaczyc korelacje efektywnosci i szerokosci.
    > Byc moze nie ma ...

    Już Ci wskazałem, gdzieś tam po drodze. Na małych silnikach będzie to
    jakoś odczuwalne ale na dużych nie, bo opory toczenia w pojazdach z
    większą mocą są traktowane jak kajak podpięty do lotniskowca :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: