  • Data: 2018-10-30 20:02:33
    Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-10-30 o 14:38, J.F. pisze:

    >Tak, ciekły. Wtedy opony są twarde :]

    >Ciekły jest cięższy :/

    Dlatego jednak gazowy :-)

    >Prawie dobry kierunek ale błędna hipoteza :)
    >Na gaźnikowcu nie było korekcji obrotów i gdy włączasz światła to
    >obroty spadają.

    Teraz to juz nie sprawdze, ale jesli mnie skleroza ... chyba nie we
    wszystkich spadaly.

    A wez jeszcze pod uwage, ze jak spadalo napiecie, to mogla spasc
    energia iskry i i byc inny przebieg spalania ... moze od tego spadaly
    obroty ?

    >OK, spalanie nie rośnie. W przypadku wtrysków jest inaczej. Włączasz
    >światła a komputer--cyk, cyk i podaje wincyj paliwa żeby te obroty
    >utrzymać. No chyba że masz korbkę w kabinie i mu pomagasz :]

    W przypadku gaznika wolne obroty tez byly stabilne. Nie az tak jak z
    komputerem, ale silnik przeciez nie gasl, wiec jakos ten uklad sie
    stabilizowal.
    Wiecej paliwa dawal, zeby alternator skompensowac ?

    >Ja nie polegam na chwilowych wskazaniach bo to mylna mylność :)

    Jak widze ze skacze miedzy 0 a 20, to tym bardziej nie polegam.
    Ale na wolnych obrotach odczyt juz tak nie skacze :-)

    >Nie umiem pojąć, dlaczego próbujesz wstawić tutaj inne jednostki. O
    >miliardów lat spalanie liczymy l/km więc musisz się odnieść do
    >takiego przelicznika.>

    Mowilismy o zmierzeniu wplywu swiatel, wiec jesli zauwaze na postoju,
    to tez jest to dowod.
    A IMO - latwiej bedzie zauwazyc wplyw tych 0.15kW gdy silnik chodzi na
    minimalnej mocy, niz gdy produkuje powiedzmy 20kW.

    Szczegolnie na rzeczywistej drodze, gdzie rozrzut spalania jest duzy.

    >Dlatego podałem że należy w mieście odnosić się do przebiegu a nie do
    >czasu pracy=1h przy jednej godzinie nie zauwazysz praktycznie wzrostu
    >paliwa ale przy 6 godzinach pracy jak najbardziej, gdzie musimy na
    >końcu stosować jednostki l/km :)

    to ja sobie uruchomie silnik na 6h na parkingu, po co mam jezdzic i
    błedy wprowadzac.

    >Licz kilometry/zuzycie a nie czas pracy silnika :D:D:D

    Jesli jednak przyjac ze w miare dobrze policzylem, to na pewno nie
    zauwaze tych 0.05l na 100km trasie.
    Nawet 0.3l na 600km i 6h trasie nie zauwaze, bo rozrzut bedzie wiekszy
    :-)

    >Użyłem też słowa zamiennie :> Myślałem ze pojmiesz ale kucha. Nie
    >pojąłeś. Trasę nazwijmy "testową" mam wyliczoną co do metra, GPS,
    >mapy, ECU, różnica na srednicach kół (15/16'') itd Dla mnie to
    >parametr _stały_. Nie będę Ci opisywał dokładnie, bo mi się nie chce.
    >Zmierzona trasa. Ponieważ to doskonały odcinek, równy dokładnie
    >110,5km od stacji benzynowej do miejsca zatrzymania to sobie robię
    >testy od kilku lat.

    OK, moze sie przylozyles do pomiarow, nie mowie nie.

    Ale to ma byc wymierzony odcinek od stacji do stacji a nie do "miejsca
    zatrzymania" :-)

    >A co się niby ma zmieniać?

    A wszystko - zagwarantujesz, ze sie nie zmienia ?

    No i jesli chodzi o moc oporow toczenia - to wprost od predkosci
    zalezy.

    >Podobnie jest z oponami. Watpię żeby generowały "połyk" 1KW z
    >silnika, raczej gdzieś max 100W lub nawet mniej

    https://www.oponeo.pl/artykul/etykieta-opon
    http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowa
    nie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/

    Trzeba by siegnac do dziennika ustaw, zeby nie zgadywac co poeta mial
    na mysli, ale wyglada na to, ze roznice moga byc spore.

    A po doczytaniu ... zobaczyc korelacje efektywnosci i szerokosci.
    Byc moze nie ma ...

    J.