-
Data: 2018-10-30 20:02:33
Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5bd88b1f$0$505$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-10-30 o 14:38, J.F. pisze:
>>> Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
>>> https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8a
2235214d82ebbdf76.jpg
>
>> Ale azot pompujesz czy CO2 ?
>Tak, ciekły. Wtedy opony są twarde :]
>> Azot oszczedza paliwo :-)
>Ciekły jest cięższy :/
Dlatego jednak gazowy :-)
>>> Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych
>>> gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika
>>> w momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo
>>> niewielka
>
>> Starego gaznikowca tez mialem.
>> Z gazem, wiec moglem wylaczyc benzyne i zmierzyc na ile starcza
>> porcja paliwa w gazniku.
>Prawie dobry kierunek ale błędna hipoteza :)
>Na gaźnikowcu nie było korekcji obrotów i gdy włączasz światła to
>obroty spadają.
Teraz to juz nie sprawdze, ale jesli mnie skleroza ... chyba nie we
wszystkich spadaly.
A wez jeszcze pod uwage, ze jak spadalo napiecie, to mogla spasc
energia iskry i i byc inny przebieg spalania ... moze od tego spadaly
obroty ?
>OK, spalanie nie rośnie. W przypadku wtrysków jest inaczej. Włączasz
>światła a komputer--cyk, cyk i podaje wincyj paliwa żeby te obroty
>utrzymać. No chyba że masz korbkę w kabinie i mu pomagasz :]
W przypadku gaznika wolne obroty tez byly stabilne. Nie az tak jak z
komputerem, ale silnik przeciez nie gasl, wiec jakos ten uklad sie
stabilizowal.
Wiecej paliwa dawal, zeby alternator skompensowac ?
>> Ale u mnie jest diesel. W czasie jazdy co chwila pokazuje co
>> innego, wiec tym bardziej nie mozna zmierzyc wplywu swiatel.
>Ja nie polegam na chwilowych wskazaniach bo to mylna mylność :)
Jak widze ze skacze miedzy 0 a 20, to tym bardziej nie polegam.
Ale na wolnych obrotach odczyt juz tak nie skacze :-)
>>> silnik pracuje 1,5h, w miescie i korkach jest to 6h. Skoro
>>> odnosimy się do czasu pracy silnika na godzinę wyliczenia wskażą
>>> nam 0.1l więcej a w zasadzie jest to uchyb pomiaru, ale razy 6h da
>>> nam obraz 0,5L. Gdzie odległość przejazdu jest taka sama. (dane
>>> przykładowe)
>
>> Tylko rzetelniej sie mierzy 0.1 przy zuzyciu 6l (gdybym tak 6h
>> stal), niz przy zuzyciu 40l - gdybym 6h jechal.
>Nie umiem pojąć, dlaczego próbujesz wstawić tutaj inne jednostki. O
>miliardów lat spalanie liczymy l/km więc musisz się odnieść do
>takiego przelicznika.>
Mowilismy o zmierzeniu wplywu swiatel, wiec jesli zauwaze na postoju,
to tez jest to dowod.
A IMO - latwiej bedzie zauwazyc wplyw tych 0.15kW gdy silnik chodzi na
minimalnej mocy, niz gdy produkuje powiedzmy 20kW.
Szczegolnie na rzeczywistej drodze, gdzie rozrzut spalania jest duzy.
>>> Moc uzyta do oświetlenia nie bierze się z eteru :] Jak sobie
>>> policzysz (w zalezności od pojemnosci silnika i jego mocy)...jaki
>>> procent kwh idzie na oświetlenie to im mniejsza moc silnika, tym
>>> większy procent.
>
>> 120W, powiedzmy 150 ze stratami alternatora ... ponizej 1% mocy
>> silnika w czasie jazdy.
>
>> Nie mowie ze nie bierze, tylko ze zmierzyc to trudno.
>Dlatego podałem że należy w mieście odnosić się do przebiegu a nie do
>czasu pracy=1h przy jednej godzinie nie zauwazysz praktycznie wzrostu
>paliwa ale przy 6 godzinach pracy jak najbardziej, gdzie musimy na
>końcu stosować jednostki l/km :)
to ja sobie uruchomie silnik na 6h na parkingu, po co mam jezdzic i
błedy wprowadzac.
>>> Odnosząc się zatem do przebiegu a nie do czasu pracy silnika, mamy
>>> wynik że w mieście, jadąc z właczonymi swiatłami zużywamy
>>> 0,5L/100km więcej :]
>
>> 4h na 100km, ~0.5kWh, ze 150g paliwa ... sklanialbym sie raczej do
>> 0.2l.
>
>> A rozrzut w miescie mam znacznie wiekszy.
>
>> Nawiasem ... to na 1h wychodziloby rzedu 0.05l i nie ma sie co
>> dziwic, ze komputer pokladowy nie pokazuje, skoro ma tylko 1 cyfre
>> po przecinku.
>Licz kilometry/zuzycie a nie czas pracy silnika :D:D:D
Jesli jednak przyjac ze w miare dobrze policzylem, to na pewno nie
zauwaze tych 0.05l na 100km trasie.
Nawet 0.3l na 600km i 6h trasie nie zauwaze, bo rozrzut bedzie wiekszy
:-)
>> Jesli z GPS to super ... ale on tez ma swoja dokladnosc.
>> Tylko w opisie do MyWheels nie wspominaja o GPS.
>> Torque chyba tez nie ma.
>Użyłem też słowa zamiennie :> Myślałem ze pojmiesz ale kucha. Nie
>pojąłeś. Trasę nazwijmy "testową" mam wyliczoną co do metra, GPS,
>mapy, ECU, różnica na srednicach kół (15/16'') itd Dla mnie to
>parametr _stały_. Nie będę Ci opisywał dokładnie, bo mi się nie chce.
>Zmierzona trasa. Ponieważ to doskonały odcinek, równy dokładnie
>110,5km od stacji benzynowej do miejsca zatrzymania to sobie robię
>testy od kilku lat.
OK, moze sie przylozyles do pomiarow, nie mowie nie.
Ale to ma byc wymierzony odcinek od stacji do stacji a nie do "miejsca
zatrzymania" :-)
>>> Wyżej objasniłem, jak się ma zużycie paliwa do mocy silnika, to
>>> nadal podtrzymuję, że czy to będą światła czy opory toczenia, to
>>> jest to parametr _stały_ znaczy ileś KW.
>
>> Co do oporow toczenia, to mam watpliwosci czy taki staly.
>A co się niby ma zmieniać?
A wszystko - zagwarantujesz, ze sie nie zmienia ?
No i jesli chodzi o moc oporow toczenia - to wprost od predkosci
zalezy.
>>> Dla przykładu 1KW przy mocy silnika 70KW to 7% wiecej obciążenia.
>>> Licząc korelację obciążenia ze spalaniem przyjmijmy że 7% więcej
>>> paliwa idzie na pokonanie oporów. W przypadku silnika o mocy 200KW
>>> to nadal 1KW ale procent obciążenia jako stały będzie wynosił 0,2%
>>> czyli niemierzalny.
>
>> A mysmy na swiatla zeszli, o mocy 0.15kW. I juz wychodzi
>> niemierzalne, nawet jesli po miescie silnik rzadko 20kW przekracza.
>Podobnie jest z oponami. Watpię żeby generowały "połyk" 1KW z
>silnika, raczej gdzieś max 100W lub nawet mniej
https://www.oponeo.pl/artykul/etykieta-opon
http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowa
nie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/
Trzeba by siegnac do dziennika ustaw, zeby nie zgadywac co poeta mial
na mysli, ale wyglada na to, ze roznice moga byc spore.
A po doczytaniu ... zobaczyc korelacje efektywnosci i szerokosci.
Byc moze nie ma ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.18 21:49 LordBluzg(R)
- 30.10.18 21:58 Mateusz Viste
- 30.10.18 22:04 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:37 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:41 J.F.
- 31.10.18 01:14 LordBluzg(R)
- 31.10.18 08:17 J.F.
- 31.10.18 10:34 LordBluzg(R)
- 31.10.18 10:53 J.F.
- 31.10.18 11:19 LordBluzg(R)
- 31.10.18 11:48 J.F.
- 31.10.18 12:15 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz