  • Data: 2013-02-09 10:14:28
    Temat: Re: Realne korzyści z 3.3v i niższych
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-09 09:13, Marek pisze:
    > Ostatnio często pojawia się pytanie o level translatory. Kiedyś byl
    > standard 5v. Zaczęto wprowadzać niższe napięcia ale że ciągle produkuje
    > się układy 5v występuje problem z kompatybilnością poziomow. No i rodzi
    > się pytanie jaki był sens wprowadzania niższego napięcia. Cytując Tey:
    > "Kumu to, Panie, przeszkadzało (to 5v)?". Tylko proszę mi nie mówić że
    > niższym poborem mocy bo na 5v też da się zrobić uklady "low power".
    > Argumentem może być łatwość zasilania bateryjnego (mniej ogniw, jedna
    > cela lipo/lion itp), ale co poza tym?

    A ja dodam, że niższy pobór mocy i szybsze przełączanie to bonus i dobre
    argumenty do wprowadzenia nowych elementów.
    Podstawą jest dokładniejsza technologia wymagająca niższych napięć (bo
    długości kanału tranzystorów są mniejsze). To pozwala więcej zmieścić na
    tej samej powierzchni, a to z kolei oznacza mniejsze koszty krzemu i
    większy uzysk.

    Pozdrawiam

    DD