  • Data: 2013-02-09 11:32:41
    Temat: Re: Realne korzyści z 3.3v i niższych
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-09 11:08, Marek pisze:
    > by mu pra=
    > napiecie wytrzy
    >

    > Blagam, Ghz to tylko wymysł marketoidow na potrzeby PC, gier i
    > smartfonow :-)
    > Nikt nie potrzebuje Ghz w ukladach hobby czy nawet szeroko pojętej
    > automatyki.

    GHz to przykład obrazujący konieczność obniżenia napięcia. Ale tendencja
    ogólna jest taka żeby obniżać energię. Da się zrobić energooszczędny
    układ pracujący na 5 V, ale ten na 3,3 V będzie bardziej
    energooszczędny. No i nawet jeśli ten układ pobiera mało prądu i może
    sobie chodzić na 5V. Ma na przykład pracować z innym układem w którym te
    3,3 V jest uzasadnione. Problemu nie będzie gdy wszyscy przejdą na 3,3V.
    Np prawie bo zacznie się problem między 2,5 i 3,3 ale te dwa mogą
    przynajmniej jakoś ze sobą współpracować.

    Przypomnial mi sie post na elektrodzie o firmie, w której
    > produkuje sie znak "wyjscie awaryjne" a diody podswietlajace znak zapala
    > ARM, bo ARM jest modny i trzeba go stosować.

    Jeśli kosztuje 8 zł to dlaczego mają go nie dawać?

    --
    pozdrawiam
    MD