  • Data: 2013-02-09 10:17:38
    Temat: Re: Realne korzyści z 3.3v i niższych
    Od: m...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 08:53:16 UTC użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Nie chodzi o niższy pobór mocy tylko o większą wydajność przy tym samym
    >
    > poborze mocy

    Teraz sie pobijcie ;)

    Chodzi o jedno i drugie.

    Nie da sie zrobic ukladow low power na 5V powyzej pewnego poziomu komplikacji.

    Zegary procesorow zatrzymaly sie na kilku GHz ze wzgledu na rozmiar struktury. Na GHz
    czas propagacji sygnalow wewnatrz procesora ogranicza maksymalna czestotliwosc.

    Ale rdzen procesora pracuje z napieciem a i ponizej 1V.

    Gdyby pracowal na 5V moc cieplna ktora by wydzielal uniemozliwila by mu prace pewnie
    juz przy kilkidziesieciu MHz.

    Zeby dalo sie ta mocy odprowadzic trzeba by strukture procesora powiekszyc do
    rozmiarow spodeczka od herbaty. I tez nie moigl by pracowanc na GHz bo znowy byl by
    za duzy na takie czestotliwosci