    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Date: Sun, 23 Jul 2023 01:20:25 -0000 (UTC)
    <u96j2p$1nr5p$1@dont-email.me>
    <1...@h...invalid>
    <u9eck4$3b6uf$1@dont-email.me>
    <a...@h...invalid>
    <u9evkp$3f77c$1@dont-email.me>
    <e...@h...invalid>
    <u9g71f$24bqp$1@news.icm.edu.pl> <u9gt71$30adg$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@h...invalid>
    <u9hi4m$30uj6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja chciałem podobnie i zamówiłem:
    > https://allegro.pl/oferta/naped-silnik-rolet-wewnetr
    znych-11989695801

    > Jakaś straszna porażka! Nie dość, że czekałem 2 tygodnie aż wyślą, to
    > się okazało, że to silniczek/plastiki w obudowie z drukarki 3D...

    Jak działa...

    > i na dodatek coś im nie pykło, bo ośka silnika przyklejona na "kropelkę"
    > do czoła.

    O, jednak nie działa :(

    > Masakra jakaś. Odesłałem tydzień temu i cisza. Ani kasy ani wiadomości.
    > Jeszcze doczekam do 2 tygodni i będzie gównoburza na Allegro.

    Nie czekaj, otwórz od razu dyskusję. To szybko sprawia, że oszuści
    zaczynają odpowiadać na wiadomości.

    > Muszę jednak wejść do "profesjonalnego" sklepu z roletami i sobie
    > zobaczyć fabryczne rozwiązania...i kupić w necie :)

    Ja sobie dziś kupiłem dodatkowy mechanizm do tych nowych rolet, które mam.

    https://allegro.pl/oferta/mechanizm-rolety-prostej-m
    echanizm-do-mini-rolety-12971253863

    Przeplotę przez niego ten plasticzany łańcuszek i coś wydumam z tym
    serwem, które mam (to serwo ale przerobione tak, żeby kręciło się dookoła,
    robiąc za silnik z przekładnią).

    Nie żebym polecał sam sklep, czekałem na rolety trzy tygodnie. Ale rolety
    spoko, wreszcie da się spać nad ranem.

    > Są PIR odporne na koty. Mam psa i nie zapala. Moja ma regulację
    > czułości, kąta więc nie ma tego problemu.

    Już mi wystarczy że w lodówce światło się zapala, jak otwieram :) W kuchni
    nie musi.

    > Jak ja wchodzę na działkę i telefon mi mówi "jesteśmy na działce"/
    > Tasker + skrypt.

    Mi nie musi mówić, wiem że jestem na działce ;)

    > Podnosi się klapa z siatki metalowej od oczka wodnego (przeciw kotom) i
    > wyłącza się alarm. Jeśli jest wieczór, to odpalają się lampy. Pilotem
    > lub telefonem otwieram klapę z piwem https://youtu.be/vi96ekTnD1g i
    > cichną powiadomienia z kamer (AI-Human detected)/sceny.

    No to ma sens. Z tą klapą. Ja i tak wyłączam prąd (3 z 7 bezpieczników,
    pozostałe 4 zostawiam zawsze włączone), jak wychodzę, to pod jednym z nich
    mam właśnie takie niby-automatyczne rzeczy :)

    Ta moja kamera też ma AI-Human detected, ale nie ufam temu AI. Wolę
    normalne powiadomienia o ruchu. Jakoś tak bardziej przewidywalne się
    wydają, a AI to cholera wie, jak działa i na ile przewidywalnie.

    > Automatyka (Supla) włącza mi i wyłącza kamery, od świtu do zmierzchu (w
    > nocy czujka PIR/oszczędzam akumulator) i kamery jak i pompa wody w
    > oczku, zależne są od napięcia z paneli PV...czyli wyłączają się kiedy
    > nie ma ładowania z PV (kontrola napięcia). Podobnie z wiatrakiem w
    > sensie, jeśli jest ładowanie z PV to wiatrak się nie kręci stojąc na
    > hamulcu magnetycznym, oszczędzając łożyska. Zimą termometry pilnują
    > temperatury oczka, bo mam tam rybki i klapa z grubym styropianem otwiera
    > się i zamyka, kiedy temperatura powietrza jest wyższa niż w oczku.

    No to sprytne jest. Tylko ile to roboty (i kasy)? :)

    > Sterowanie całością zdalne mnie bawi, i sobie podglądam działkę,

    Mi wystarczy podglądanie kamery :)

    > czy jeśli żona idzie tam z psem, to mam od razu "sprawdzenie systemu" i
    > mogę jej zdalnie coś uruchamiać/ona sama nie lubi.

    Kobiety tak mają :) Ja takiego braku zainteresowania tematami technicznymi
    nigdy nie zrozumiem. Przecież to jest mega ciekawe. No a one nie chcą, nie
    dotykają się, nie lubią, nie mają nawet potrzeby, i nie poradzisz :)

    > W sumie hobby a zarazem poligon na wszelakie doświadczenia. Oczywiście
    > jest tam WiFi (router LTE) no i nie ma prądu w sensie energetyki.

    Tak, o tym prądzie kiedyś mówiłeś. Nie wyobrażam sobie :) Ale dopóki masz
    turbinę, panele, i bilans energetyczny wychodzi na plus, to OK. Dopóki nie
    masz np. spawarki, jakichś mocnych szlifierek i innych tego typu
    bajerów... ja mam, nie wiem jakie musiałbym tam przetwornice pozakładać,
    żeby mi to akumulatory uciągnęły. No szlifierkę to może jeszcze, ale sama
    sprężarka bierze na starcie jakieś grube kilowaty (jak odpali to już
    normalnie, ok. 1 kW), to by się przecież każda przetwornica wyłączyła.

    Do tego ekspres do kawy, czajnik, czasem farelka, jak się skończy butla z
    gazem... projektor... no nie no, musi być prąd.

    > Nawet pilota zrobiłem na wyłączanie pompy spalinowej, bo jak z wężem idę
    > podlewać na koniec ogrodu, to nim dochodziłem, żeby wyłączyć pompę to
    > się jezioro robiło. Teraz cyk i pompa wyłączona :)

    Czyli po trochu, po kolei... :)

    Ja mam w głowie parę usprawnień tam na działce (głównie systemu zasilania
    kamery i tego wszystkiego innego, co tam jest stale włączone), ale chcę to
    zrobić raz a dobrze, a nie po trochu. No i tak temat leży odłożony na
    etapie ogólnej wizji i schematu blokowego rozrysowanego w głowie. Kiedyś
    może się wezmę.

    --
    Profesor uwielbiajacy zagadki pyta się studentki w czasie egzaminu:
    - Prosze powiedziec, jaka jest roznica pomiedzy studentem uniwersytetu,