  • Data: 2023-07-23 16:52:20
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/07/2023 15:14, Arnold Ziffel wrote:
    > No to ma sens. Pilot, który wyzwalałby ten stroboskop, może też syrenę,
    > może też powiadomienie kogoś (firmy ochroniarskiej?).

    Centrale alarmowe i firmy ochroniarskie potrzebuję jeszcze tak ze 20
    lat, aby pokolenie obecnych projektantów wymarło. Inaczej podpięcia pod
    smarthome nie będzie, albo będzie kolejna, popsuta gównoappka, jeśli
    właściciel ma zdolnego wnuczka.

    Ja zawsze pokazuje przykład pralek: przygłupy od projektowania zrobią
    NFC, Bluetooth, Wifi ale ani jeden z tych kretynów nie wpadł na to, aby
    to wpiąć do *mojej* sieci WiFi i udostepnić MQTT. Ich koncepcja smart
    pralki polega na usunięciu pokrętła i narysowania go w appce, dokłądając
    dodatkowy, zbędny element. To jest problem czysto białkowy i wymaga
    rozwiązania problemu przez czas i robaki.

    > Chmurowych to jedno. Jeszcze pół biedy, jak sam postawisz sobie chmurę i
    > sam masz nad nią kontrolę. Tutaj nie było awarii chmury

    Rozwiązania chmurowe są złe nie tylko z powodu awarii chmury. W zasadzie
    awarie bardziej będzie miał dostawca netu, router czy AP, a nie chmura.

    > który kliknął guzik bez żadnych dowodów. A nawet gdyby to nie był błąd, to
    > nadal nie wiem, czy mają prawo odebrać prawo do korzystania z czegoś, za
    > co człowiek zapłacił, bo nie podoba im się jego światopogląd lub
    > zachowanie.

    Mają, co wynika z regulaminu.

    > Od tego jest policja i sąd, gdzie masz prawo do obrony, a nie
    > tresowana małpa w centrali Amazonu, na której łaskę i niełaskę jesteś
    > zdany.

    Praktyka polityczno-spoleczna wskazuje na to, że przecięny obywatel nie
    potrzebuje sądów czy prawa, a pokaz siły i samosąd, to lubi i to będzie
    wspierał. IMHO może się okazać, że nikt nie będzie prostestował, jak
    wolność będzie zabierana po kawałeczku, a tego typu problemy są zbyt
    zawiłe, aby Pani Krystyna z Lubicza Dolnego miała choć cień nadziei na
    zrozumienie połowy pojęć w opisie tego przypadku. To nie horoskop.

    > W zasadzie ten kubeł jest słuszny, choć powinien ograniczyć się do pomyj
    > wylanych na konkretne rozwiązanie konkretnej firmy.

    Nie, winny będzie smarthome. Jak Żydzi, lewaki itd itp. Konieczność
    grupowania niezadowolenia do dużych grup jest cechą prawie każdego
    suwerena. Dlatego on nie bedzie narzekał na Sonoff czy Tuya, on bedzie
    narzekał na smarthome.

    Może i dobrze. Nadmiar technologii w rękach suwerena oznacza tylko kłopoty.