    From: " " <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....
    Date: Tue, 26 Oct 2010 17:31:06 +0000 (UTC)

    kamil <k...@s...com> napisał(a):

    > "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Widzisz - mieszkam w miejscu, gdzie takiego 10-letniego 306 czy innego vaga
    > kupuje sie za mniej niz miesieczna wyplate. I takich 10-latkow ze stajni VAG
    > jezdzi duzo wiecej, niz pugow, citroenow czy innych fiatow. To jest swietny
    > wyznacznik jakosci samochodow, bo nikt nie pakuje pieniedzy w remont takiego
    > taniego wozidla, wiec jesli jedne zdychaja zdecydowanie szybciej od innych w
    > takich warunkach, to znaczy ze te drugie sa po prostu solidniej poskladane i
    > trwalesze.
    Troche dorabianie ideologii. To jednak bardzo zalezy od tego miejsca w ktorym
    mieszkasz. Konkretne miejsca preferuja konkretne auta, z roznych powodow. W
    niemczech w wiekszosci auta niemieckie, ale wcale nie dlatego ze najlepsze,
    tylko dlatego ze swoje wlasnie. Ale juz w takiej Holandii ilosc francuzow jest
    spora, sporo volviaczy. Holendrzy, znani z pragmatycznego podejscia do
    wydawania pieniedzy nie kupia niemieckiego auta 1.5x drozej tylko dlatego ze
    jest niemieckie. Oczywiscie to nie znaczy ze takich aut tam nie ma.
    Ale nie ma takiej schizy jak w Niemczech na tle wlasnych aut (i wszystkich
    innych wlasnych rzeczy). U nas jest jakos smiesznie, jakby ciagle jeszcze duch
    komuny, kazdy marzy o niemieckim, bo musi byc najlepsze, ale stac tylko na
    francuskie.
    Poza tym jesli kupuje sie dupowozy za pensje i sie je wyrzuca po kazdej
    usterce, bo lepiej kupic nastepny, to przepraszam jaka to jest opinia o aucie?
    pojezdzic francuskim i niemieckim przez kilka lat kazdym, i wtedy bedziesz
    mogl porownac. Fajnie ze mialem 12 aut - ale w jakim okresie?

    pozdr
    Bruno, bydg, Citroeny