  • Data: 2012-02-20 21:26:12
    Temat: Re: Problem z sygnałem pomiarowym
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20-02-2012 o 21:37:16 Viki <V...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Karta pomiarowa dokonuje akwizycji tego sygnału.
    >
    > Jednak potrzebuję wiedzieć kiedy mierzony sygnał przekroczy pewną
    > wartość.
    > W tym celu do toru pomiarowego podłączyłem diodę a za nią kondensator
    > 100uF w celu wygładzenia przebiegu.
    > Na wyjściu tego układu pojawia się sygnał stały, który mogę już podać na
    > komparator i sprawdzić jego poziom.
    >
    > Problem polega na tym że kiedy podepnę diodę i kondensator w tor
    > pomiarowy sygnał mierzony (ten który daje przekładnik) zostaje
    > zniekształcony.
    > Górna część sinusoidy zostaje spłaszczona.
    Normalne. masz przeciążony układ, wywal kondesator.

    > Początkowo myślałem że dodatkowy układ obciąża tor pomiarowy więc
    > zastosowałem wtórnik napięciowy zbudowany w oparciu o wzmacniacz
    > operacyjny, który ma bardzo dużą rezystancję wejściową. Problem jednak
    > pozostał.
    Bo pewnie jest przesterowany, +-15V to dużo jak na typowy wzm oper,
    wszystkko zależy jaki nap jest zasilany, jak R2R to musiałby mieć takie
    same
    lub wyższe, jak zwykły to wyższe, ale typowe układy mają max +-18V np 741,
    czyli zapasu ci pozostaje b. mało.
    Skoro to wyjście z przekłądnika to spróbuj podzielić to nap np na pół
    minimnalnie go obciążając np dwa oporniki 15K i ze środka ich uzyskasz
    +-7,5V
    a to już łatwiej zbuforować wzm oper zasilanym +-12V.

    > Nie wiem co się właściwie tam dzieje.
    To niedobrze, trzeba czytać, czytać i jeszcze raz czytać, żeby coś umieć.

    --
    Pozdr
    JanuszK