  • Data: 2012-02-21 00:26:11
    Temat: Re: Problem z sygnałem pomiarowym
    Od: " MH" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Viki <V...@g...pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Mam taki układzik:
    >
    > źródłem sygnału jest przekładnik napięciowy, który na wyjściu daje
    > sygnał sinus max. +-15V (P-P).
    > Karta pomiarowa dokonuje akwizycji tego sygnału.
    >
    > Jednak potrzebuję wiedzieć kiedy mierzony sygnał przekroczy pewną wartość
    > .
    > W tym celu do toru pomiarowego podłączyłem diodę a za nią kondensator
    > 100uF w celu wygładzenia przebiegu.
    > Na wyjściu tego układu pojawia się sygnał stały, który mogę już podać
    > na
> [...]
    ===============

    Jaki napisał kolega RoMan Mandziejewicz, FIZYKA !!!

    Proponuję w celach edukacyjnych wykonanie kilku eksperymentów, podpierając się
    wiedzą teoretyczną (charakterystyka diody). OK, krok po kroku:

    1. Odpinamy w cholerę kondziora i diodę, obserwujemy sygnał
    wjazdowy.Rozumiem,że wjeżdżasz sinusem. I takowy powinieneś dostać na oscylu.

    2. Podpinamy diodę, wjazd na anodę, wyjazd z katody przez rezystor, albo
    jeszcze lepiej przez potencjometr (solidne 100K) i do GND. Popatrz na oscylu
    co się dzieje na A i K diody zmieniając rezystancję.

    - Podpowiedź: obejrzyj sobie charakterystykę U-I owej diody.

    3. I teraz ten kondzior wygładzający.. 100uF, to KUPA pojemności. Nic nie
    piszesz o częstotliwości z jaką wjeżdzasz do układu. A to CHOLERNIE istotne!!
    Stała czasowa t=1/RC też daje o sobie znać. Znowu FIZYKA !!

    4. wracając do pkt.2, jeżeli masz możliwość, reguluj amplitudę/zmieniaj
    potencjometrem rezystancję do GND/zmieniaj częstotliwość i oglądaj na oscylu
    co się dzieje.

    5. Nie zapominaj też o pojemności złącza P-N diody, której używasz.

    MH