-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder1.cambriumusenet
.nl!feed.tweaknews.nl!postnews.google.com!w2g2000yqb.googlegroups.com!not-for-m
ail
From: WS <L...@c...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Date: Wed, 15 Dec 2010 15:42:16 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 80
Message-ID: <a...@w...googlegroups.com>
References: <4...@3...googlegroups.com>
<0...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.76.244.156
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1292456537 4015 127.0.0.1 (15 Dec 2010 23:42:17 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Dec 2010 23:42:17 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: w2g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=89.76.244.156;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2)
Gecko/20100115 Firefox/3.6,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335126
[ ukryj nagłówki ]On 15 Gru, 00:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> Wyobraz sobie sytuacje w ktorej odl czyles od alternatora
> ten gruby kabel idacy do instalalcji i zamast niego podl zcyles jakies
> obciazenie. Umowmy sie ze to zarowka ktora sie nie przepala. Pomin ze moze sie
> wzbudzic na magnetuzmie szczatkowym. Silnik samochodzie pracuje, alternator sie
> kreci. Zarowka nie swieci. Podajesz teraz pelne napiecie na uzwojenie
> wzbodzania. Zarowka zaczyna swiecic. Napiecie na niej jest duzo wyzsze niz
> 14,5V. Jak duze zalezy od konstrukcji alternatora. To moze byc dwadziescia klka
> woltow. Wylaczasz napiecie wzbudzania. Zaroka gasnie. Regulator napiecia jest
> regulatorem dwustanowym. Jak napiecie jest nizsze niz 14,5V podaje pelne
> napiecie na uzwojenie wzbudzania. Jak pzrekroczy 14,5V to wylacza napiecie
> wzbudzania. Jest tam pewna histereza. To znaczy ze powtornire wlaczy napiecie
> wzbudzania jak napiecie spadnie o kilkaset miliwoltoew ponizej napiecia przy
> ktorym wylaczyl. Jesli zamiast Ciebie bedzie wlaczal i wylaczal napiecie
> wzbudzania regulator to na wyjsciu alternatora bedzie srednie napiecie na
> poziomie ustalonym pzrez regulator chociaz jak bys poaptrzyl na oscyloskopie to
> na zarowce bedzie maksymalne napiecie jakie daje alternator ale nie caly czas
> tylko pzrez krotkie odcinki czasu. Om bedzie wieksze obciazenie alternatora tym
> odcinki czasu w jakich jest wlaczone napiecie wzbudzania beda w stosunku do
> odcinkow czasu kiedy jest wylaczone napiecie wzbudzania coraz dluzsze. To nic
> innego jak PWM. Jedynie w granadach jest liniowy regulator napiecia. Tak jeden z
> grupowiczo napisal. Inna sprawa ze to bzdura. Ale jak napisal to chyba wie co
> pisal. I teraz pytanie. Dlaczego akumulator na ktorego zaciskach pojawiaja sie
> impulsy o napieciu duzo wyszym niz 14,5V nie gazuje? Sprobuj sam na nie
> odpowiedziec.
i tu tez musze stwierdzic, ze mijasz sie z prawda ;)
1.>Dlaczego akumulator na ktorego zaciskach pojawiaja sie
> impulsy o napieciu duzo wyszym niz 14,5V nie gazuje?
Jesli pojawiaja sie takie impulsy, to czysty przypadek :) i ich czas
trwania jest ~zero, czyli moc dostarczona takimi impulsami wynosi
praktycznie zero
Gdyby trwaly "dluzej", to aku by sie przeladowal/zagotowal...
Zeby sprawdzic to max napiecie (oscyloskopu nie chce mi sie pozyczac)
zrobilem kolejny eksperyment: podlaczylem do zaciskow aku przy
odpalonym silniku kondensator (2200uF/25V) szeregowo przez diode +
woltomierz na kondensator
Kondensator powinien naladowac sie do maksymalnego napiecia na
zaciskach. Co wyszlo? ~14V czyli 14.5 nap. ladowania minus spadek
~0.6V na diodzie...
I co ty na to? gdzie te "20V" czy wiecej. Jesli moja dioda jest za
wolna ;) (prostownicza 1n4005) to jakas Schottky'ego tez znajde w
szufladzie ;)
A jak wyglada to napiecie na oscyloskopie mozesz zobaczyc np. tu:
http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/download/diagnostyka_a
lternatora.pdf
4. Katalog przebiegów wzorcowych strona 21
a dlaczego tak a nie wg twojej "teorii"?
to, ze regulator jest dwustanowy, nie oznacza, ze generuje napiecie
wzbudzenia o przebiegu prostokatnym i alternator daje max napiecie
albo zero (bo jest to obciazenie o charakterze silnie indukcyjnym i
napiecie narasta i zanika "stopniowo"), a reguator dba o to, zeby
odciac wzbudzenie, zanim napiecie na wyjsciu za bardzo wzrosnie...
wykresy dal sredniego napiecia sa np. tu:
http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/public_html/jarek/Diag
nostyka/INSTALAC/Instalacja.pdf
WS
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:55 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=