    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Wed, 15 Dec 2010 15:42:16 -0800 (PST)

    On 15 Gru, 00:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> [...]
    > tylko pzrez krotkie odcinki czasu. Om bedzie wieksze obciazenie alternatora tym
    > odcinki czasu w jakich jest wlaczone napiecie wzbudzania beda w stosunku do
    > odcinkow czasu kiedy jest wylaczone napiecie wzbudzania coraz dluzsze. To nic
    > innego jak PWM. Jedynie w granadach jest liniowy regulator napiecia. Tak jeden z
    > grupowiczo napisal. Inna sprawa ze to bzdura. Ale jak napisal to chyba wie co
    > pisal. I teraz pytanie. Dlaczego akumulator na ktorego zaciskach pojawiaja sie
    > impulsy o napieciu duzo wyszym niz 14,5V nie gazuje? Sprobuj sam na nie

    i tu tez musze stwierdzic, ze mijasz sie z prawda ;)

    1.>Dlaczego akumulator na ktorego zaciskach pojawiaja sie
    > impulsy o napieciu duzo wyszym niz 14,5V nie gazuje?

    Jesli pojawiaja sie takie impulsy, to czysty przypadek :) i ich czas
    trwania jest ~zero, czyli moc dostarczona takimi impulsami wynosi
    praktycznie zero
    Gdyby trwaly "dluzej", to aku by sie przeladowal/zagotowal...

    Zeby sprawdzic to max napiecie (oscyloskopu nie chce mi sie pozyczac)
    zrobilem kolejny eksperyment: podlaczylem do zaciskow aku przy
    odpalonym silniku kondensator (2200uF/25V) szeregowo przez diode +
    woltomierz na kondensator
    Kondensator powinien naladowac sie do maksymalnego napiecia na
    zaciskach. Co wyszlo? ~14V czyli 14.5 nap. ladowania minus spadek
    ~0.6V na diodzie...
    I co ty na to? gdzie te "20V" czy wiecej. Jesli moja dioda jest za
    wolna ;) (prostownicza 1n4005) to jakas Schottky'ego tez znajde w
    szufladzie ;)

    A jak wyglada to napiecie na oscyloskopie mozesz zobaczyc np. tu:
    http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/download/diagnostyka_a
    lternatora.pdf
    4. Katalog przebiegów wzorcowych strona 21

    a dlaczego tak a nie wg twojej "teorii"?
    to, ze regulator jest dwustanowy, nie oznacza, ze generuje napiecie
    wzbudzenia o przebiegu prostokatnym i alternator daje max napiecie
    albo zero (bo jest to obciazenie o charakterze silnie indukcyjnym i
    napiecie narasta i zanika "stopniowo"), a reguator dba o to, zeby
    odciac wzbudzenie, zanim napiecie na wyjsciu za bardzo wzrosnie...

    wykresy dal sredniego napiecia sa np. tu:
    http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/public_html/jarek/Diag
    nostyka/INSTALAC/Instalacja.pdf

    WS