-
Data: 2010-12-16 00:42:16
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 15 Gru, 00:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> Wyobraz sobie sytuacje w ktorej odl czyles od alternatora
> ten gruby kabel idacy do instalalcji i zamast niego podl zcyles jakies
> obciazenie. Umowmy sie ze to zarowka ktora sie nie przepala. Pomin ze moze sie
> wzbudzic na magnetuzmie szczatkowym. Silnik samochodzie pracuje, alternator sie
> kreci. Zarowka nie swieci. Podajesz teraz pelne napiecie na uzwojenie
> wzbodzania. Zarowka zaczyna swiecic. Napiecie na niej jest duzo wyzsze niz
> 14,5V. Jak duze zalezy od konstrukcji alternatora. To moze byc dwadziescia klka
> woltow. Wylaczasz napiecie wzbudzania. Zaroka gasnie. Regulator napiecia jest
> regulatorem dwustanowym. Jak napiecie jest nizsze niz 14,5V podaje pelne
> napiecie na uzwojenie wzbudzania. Jak pzrekroczy 14,5V to wylacza napiecie
> wzbudzania. Jest tam pewna histereza. To znaczy ze powtornire wlaczy napiecie
> wzbudzania jak napiecie spadnie o kilkaset miliwoltoew ponizej napiecia przy
> ktorym wylaczyl. Jesli zamiast Ciebie bedzie wlaczal i wylaczal napiecie
> wzbudzania regulator to na wyjsciu alternatora bedzie srednie napiecie na
> poziomie ustalonym pzrez regulator chociaz jak bys poaptrzyl na oscyloskopie to
> na zarowce bedzie maksymalne napiecie jakie daje alternator ale nie caly czas
> tylko pzrez krotkie odcinki czasu. Om bedzie wieksze obciazenie alternatora tym
> odcinki czasu w jakich jest wlaczone napiecie wzbudzania beda w stosunku do
> odcinkow czasu kiedy jest wylaczone napiecie wzbudzania coraz dluzsze. To nic
> innego jak PWM. Jedynie w granadach jest liniowy regulator napiecia. Tak jeden z
> grupowiczo napisal. Inna sprawa ze to bzdura. Ale jak napisal to chyba wie co
> pisal. I teraz pytanie. Dlaczego akumulator na ktorego zaciskach pojawiaja sie
> impulsy o napieciu duzo wyszym niz 14,5V nie gazuje? Sprobuj sam na nie
> odpowiedziec.
i tu tez musze stwierdzic, ze mijasz sie z prawda ;)
1.>Dlaczego akumulator na ktorego zaciskach pojawiaja sie
> impulsy o napieciu duzo wyszym niz 14,5V nie gazuje?
Jesli pojawiaja sie takie impulsy, to czysty przypadek :) i ich czas
trwania jest ~zero, czyli moc dostarczona takimi impulsami wynosi
praktycznie zero
Gdyby trwaly "dluzej", to aku by sie przeladowal/zagotowal...
Zeby sprawdzic to max napiecie (oscyloskopu nie chce mi sie pozyczac)
zrobilem kolejny eksperyment: podlaczylem do zaciskow aku przy
odpalonym silniku kondensator (2200uF/25V) szeregowo przez diode +
woltomierz na kondensator
Kondensator powinien naladowac sie do maksymalnego napiecia na
zaciskach. Co wyszlo? ~14V czyli 14.5 nap. ladowania minus spadek
~0.6V na diodzie...
I co ty na to? gdzie te "20V" czy wiecej. Jesli moja dioda jest za
wolna ;) (prostownicza 1n4005) to jakas Schottky'ego tez znajde w
szufladzie ;)
A jak wyglada to napiecie na oscyloskopie mozesz zobaczyc np. tu:
http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/download/diagnostyka_a
lternatora.pdf
4. Katalog przebiegów wzorcowych strona 21
a dlaczego tak a nie wg twojej "teorii"?
to, ze regulator jest dwustanowy, nie oznacza, ze generuje napiecie
wzbudzenia o przebiegu prostokatnym i alternator daje max napiecie
albo zero (bo jest to obciazenie o charakterze silnie indukcyjnym i
napiecie narasta i zanika "stopniowo"), a reguator dba o to, zeby
odciac wzbudzenie, zanim napiecie na wyjsciu za bardzo wzrosnie...
wykresy dal sredniego napiecia sa np. tu:
http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/public_html/jarek/Diag
nostyka/INSTALAC/Instalacja.pdf
WS
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:55 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Apteczka wg DIN 13164
- Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
- Department of Government Efficiency Europe, EU is made of Elon Tesla
- ostrość hamulców
- gdzie kupujecie OC
- lakier bezbarwny akrylowy
- komedia pomyłek kjm
- czy Seba naprawdę wróci do macierzy?
- coś pustawo u mechaników
- Nowy rodzaj zagrożenie ze strony elektryków :)
- Bus inpostu, przemycający ludzi, walnął w nocy w tira zaparkowanego na autostradzie 5 ofiar
- Kurierski bus przemycał ludzi i zasnął nad ranem za kierownicą.
- Biedna kobieta jechała samochodem na targ aby sprzedać klamoty i dostała 300 zł mandatu
- dobra wiadomość na koniec dnia
- Wyrok na samochody spalinowe. Szef Renault: auta zdrożeją o 40 proc.
Najnowsze wątki
- 2025-05-25 We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- 2025-05-25 We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- 2025-05-25 We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- 2025-05-25 Ponad 300 pracowników Aquinos Bedding Poland w Łodzi nie otrzymało dotychczas pensji za kwiecień
- 2025-05-25 Trzy największe polskie centrale związkowe domagają się znacznych podwyżek w budżetówce i wzrostu płacy minimalnej.
- 2025-05-25 Ponad 300 pracowników Aquinos Bedding Poland w Łodzi nie otrzymało dotychczas pensji za kwiecień
- 2025-05-25 Ponad 300 pracowników Aquinos Bedding Poland w Łodzi nie otrzymało dotychczas pensji za kwiecień
- 2025-05-25 Lasy Państwowe znów weryfikują piłami starolasy
- 2025-05-24 Apteczka wg DIN 13164
- 2025-05-24 Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- 2025-05-24 Miliony tanich, opuszczonych domów w Japonii
- 2025-05-24 Reczne ubijanie pod chodnik
- 2025-05-24 Dom, mieszkanie w którym ktoś zmarł to dom toksyczny, nieczysty i nie wolno w nim zamieszkać
- 2025-05-24 Warszawa => Sales Specialist <=
- 2025-05-24 Warszawa => Developer .Net <=