eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Data: 2010-12-16 21:00:54
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 16 Gru, 03:04, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    > W calej rozciaglosci popieram pomysl przeprowadzenia
    > eksperyentu ktory opisales. Jeden pelnosprawny akumulator jest w samochodzie.
    > Silnik pracuje. Tak ze dwie minuty na srednich obrotach niech popracuje.
    > Napiecie w instalacji pownno się w takim czasie ustalic na poziomie jakie
    > wymusza regulator napiecia. Drugiego akumulatora nie musisz specjalnie
    > rozladowywac. Wystarczy ze bedzie po nocy po dwoch trzech odpaleniach. Ale jak
    > tylko silnik odpali to od razu wylaczaj. Żeby go nie naladoac. Wtedy podlacz
    > jeden porzadny  kabel rozruchow do obydu minosow. A drugim polacz plusy, z tym
    > ze w szereg daj swojego metexa ustawionego na pomiar pradu na najwiekszym
    > zakresie. Oczywiscie jaki prad poplynie nie bedziesz w stanie zmierzyc.
    > Wczesniej pzrepali sie bezpiecznik w mierniku. Mozesz zrobic zdjecie tego
    > pzrepalonego bezpiecznika.  

    No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
    miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
    ten bardzo lubie :) )

    Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
    45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)

    Polaczylem minusy kablem rozruchowym 2.5m 700A (pozdrawienia dla
    Chinczykow, ktrzy nie zalowali farby piszac na opakowaniu to 700 : )
    Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
    podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
    obroty w samochodzie troche ponad 2kRPM (lancuchy + 5l plynu do
    spryskiwaczy na pedal gazu, pod pedalem miotla do sniegu, zeby nie
    bylo na czerwonym bez chlodzenia)
    No i nagralem sobie film... (mialem tez woltomierz na zaciskach
    ladowanego aku, ale odczytac z filmu sie nie da - odbijaklo sie
    swiatlo)

    Efekt:

    czas na filmie [min:sek] - prad ladowania [A]

    1:18 16,58
    1:20 13,87
    1:24 12:45
    1:28 11,56
    1:34 10:73
    1:40 10:30
    1:50 9,93
    2:00 9,67
    2:10 9,51
    2:20 9,36
    i tu odlaczylem, bo szkoda mi troche bylo ladowac aku pradem ponad 1C
    (jak widac mocno rozladowany akumulator lepiej podladowac
    prostownikiem niz np. odpalac na kablach...)

    No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
    wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
    aku 8Ah, astra 45Ah)

    WS




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: