eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Thu, 09 Dec 2010 20:07:30 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 70
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <0...@n...onet.pl>
    References: <b...@b...softax.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1291921650 24495 213.180.130.18 (9 Dec 2010 19:07:30 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Dec 2010 19:07:30 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 94.254.157.120, 10.174.28.56
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12)
    Gecko/20101026 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.12
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333414
    [ ukryj nagłówki ]

    > kogutek wrote:
    > >> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    > >>
    > >>> Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
    > >>> wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
    > >>> pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
    > >> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
    > >> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
    > >> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
    > >> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
    > >> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
    > >> rownolegle z akumulatorem)
    > >>
    > >> WS
    > >>
    > >> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
    > >> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
    > >> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
    > >> sytuacji...
    > >>
    > > Nie znasz si&#234; albo masz wiedz&#234; garazow&#177; powtarzan&#177; przez
    niedouczonych pseudo
    > > mechanikow. W wyliczeniach mo&#191;esz pomin&#177;c Rw akumulatora.
    >
    > Nie mo&#191;esz, bo jest znaczny.
    >
    > Pope&#179;ni&#179;e&#182; b&#179;&#177;d na samym pocz&#177;tku
    zak&#179;adaj&#177;c liniowo&#182;&#230; oporu akumulatora.
    >
    > > Mo&#191;esz go potraktowa&#230;
    > > jako gruby kabel miedziany.
    >
    > Nie mo&#191;esz.
    >
    > >  Opór wen&#234;trzny alternatora ma kluczowe znaczenie.
    >
    > Tylko gdy pracuje na maksymalnym pr&#177;dzie.
    >
    > >  I
    > > jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poni&#191;ej 0,1 oma i jest na
    poziomie
    > > 0,05 oma. Im alternator b&#234;zdie mial wi&#234;ksza pr&#234;dko&#182;&#230;
    obrotow&#177; tym ten opor
    > > wen&#234;trzy b&#234;zdie wi&#234;kszy bo zacznie dochodzi&#230; sk&#179;adowa
    wynikajaca z impedancji.
    > > 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt du&#191;y alternator przy ró&#191;nicy
    napi&#234;cia
    > > wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
    > > akumulator.  Bez wzdl&#234;du na to czy Ci si&#234; to podoba czy nie podoba.
    >
    > Prawo Ohma dzia&#179;a bez wzgl&#234;du na to czy Ci si&#234; to podoba czy nie.
    >
    > > Masz jeszcze
    > > jakie&#182; pytania?
    >
    > Sk&#177;d urodzi&#179;e&#182; sobie pomijalny Rw akumulatora?
    >
    > pzdr
    > \SK
    > --
    > "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    > --
    > http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
    Policz i się przekonasz. Jak skrzynka z pradem może dac 800A i napiecie na
    zaciskach bezdie nie mniejsze niż 10V to znaczy że ma bardzo male Rw.
    Kilkanaście albo i moze kilkadziesiąt razy mniejsze niż Rw alternatora. Znajdz
    gdzies w necie prad zwarcia akumulatora i z niego obliczysz Rw. Mozna i je
    wyznaczyć metoda doswiadczalna. Albo policzyć majac dany prad. Zebys nie napisal
    ze sie migam. Policzylem pzred chwila dla pzrypadku kiedy produent wysmarowal na
    obodowie prąd rozruchu 600A. Rw akumulatora w tym przypadku to 0,003 oma. To
    najgorszy przypadek bo liczony przy -20 stopniach. Przy + 20 bęzdie z dzesięć
    razy mniejsze Rw, bo opor wlasciwy elektrolitow maleje przy wzroscie
    temperatury. 0,003 oma to dużo czy mało?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: