-
Data: 2010-12-09 20:07:30
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> kogutek wrote:
> >> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> >>
> >>> Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
> >>> wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
> >>> pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
> >> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
> >> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
> >> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
> >> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
> >> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
> >> rownolegle z akumulatorem)
> >>
> >> WS
> >>
> >> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
> >> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
> >> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
> >> sytuacji...
> >>
> > Nie znasz siê albo masz wiedzê garazow± powtarzan± przez
niedouczonych pseudo
> > mechanikow. W wyliczeniach mo¿esz pomin±c Rw akumulatora.
>
> Nie mo¿esz, bo jest znaczny.
>
> Pope³ni³e¶ b³±d na samym pocz±tku
zak³adaj±c liniowo¶æ oporu akumulatora.
>
> > Mo¿esz go potraktowaæ
> > jako gruby kabel miedziany.
>
> Nie mo¿esz.
>
> > Opór wenêtrzny alternatora ma kluczowe znaczenie.
>
> Tylko gdy pracuje na maksymalnym pr±dzie.
>
> > I
> > jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poni¿ej 0,1 oma i jest na
poziomie
> > 0,05 oma. Im alternator bêzdie mial wiêksza prêdko¶æ
obrotow± tym ten opor
> > wenêtrzy bêzdie wiêkszy bo zacznie dochodziæ sk³adowa
wynikajaca z impedancji.
> > 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt du¿y alternator przy ró¿nicy
napiêcia
> > wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
> > akumulator. Bez wzdlêdu na to czy Ci siê to podoba czy nie podoba.
>
> Prawo Ohma dzia³a bez wzglêdu na to czy Ci siê to podoba czy nie.
>
> > Masz jeszcze
> > jakie¶ pytania?
>
> Sk±d urodzi³e¶ sobie pomijalny Rw akumulatora?
>
> pzdr
> \SK
> --
> "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
> --
> http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Policz i się przekonasz. Jak skrzynka z pradem może dac 800A i napiecie na
zaciskach bezdie nie mniejsze niż 10V to znaczy że ma bardzo male Rw.
Kilkanaście albo i moze kilkadziesiąt razy mniejsze niż Rw alternatora. Znajdz
gdzies w necie prad zwarcia akumulatora i z niego obliczysz Rw. Mozna i je
wyznaczyć metoda doswiadczalna. Albo policzyć majac dany prad. Zebys nie napisal
ze sie migam. Policzylem pzred chwila dla pzrypadku kiedy produent wysmarowal na
obodowie prąd rozruchu 600A. Rw akumulatora w tym przypadku to 0,003 oma. To
najgorszy przypadek bo liczony przy -20 stopniach. Przy + 20 bęzdie z dzesięć
razy mniejsze Rw, bo opor wlasciwy elektrolitow maleje przy wzroscie
temperatury. 0,003 oma to dużo czy mało?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.10 20:27 WS
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 14.12.10 21:56 WS
- 15.12.10 00:17 kogutek
- 15.12.10 00:36 WS
- 15.12.10 01:00 WS
- 16.12.10 00:42 WS
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz