  • Data: 2010-12-14 21:56:02
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Gru, 00:13, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    > Nie moge wierzyc w nieprawde. Udowodnij to uwierze. Nie udowodnisz bo nie masz o
    > tym zielonego pojecia.

    No coz, producenci nie podaja danych z ktorych mozna to od reki
    policzyc... Ale kazdy, kto polaczyl kablami rozruchowymi dwa aku: full
    naladowane i rozladowane tak, ze nie kreci sam zauwazy, ze opor obu
    nie moze byc "prawie" zero :)

    Doladowywanie aku to u mnie raczej przypadek (wszystkie dzialaja bez
    tego po kila lat), ale ze wzgledu na pogode w tym roku nie pojechalem
    na motomikolaje ;) wiec moge doladowac aku motocyklowe...

    Test: Varta YTX9-BS 8Ah, 80A (EN)

    liczac opor przy rozruchu twoja metoda: R=2.5V/80A=0,031oma

    a co sie dzieje przy ladowaniu?

    podpiety pod ladowarke RC-Power BC-6 daje taki sliczny wykres na
    kompie (musialem posklejac kilka, bo po zmianie pradu ladowania
    zaczyna rysowac od czasu 0)

    Test polegal na ustawieniu pradu ladowania 0.1 0.2 0.4 0.8 1.0A na
    ~2min kazdy... (z tym 1A byl juz problem, bo napiecie przekraczalo
    14.7 i ladowarka sama obnizala na 0.9)

    http://i52.tinypic.com/fusyky.jpg

    Czyli policzmy cos w stylu oporu przy ladowaniu:

    0.1A wymaga napiecia 12.25
    1A wymaga 14.7

    czyli na tym oporze mamy spadek napiecia 2.45V przy 0.9A, co daje
    2.72omy, czyli ~88 razy wiekszy, niz przy ladowaniu...

    tuz po wyjeciu aku zrobilem jeszcze jeden test - podpiolem go pod
    naladowany aku z samochodu przez amperomierz (Metex M-3620) na
    zakresie 20A - przy roznicy napiec ~1V prad ladowania wynosil 0.3A

    Jesli dalej uwazasz, ze ten aku (w obecnym stanie naladowania) da sie
    ladowac pradem wiekszym niz 1A nie przekraczajac napiecia 14.7 to
    napisz jak - bardzo chetnie sprawdze ;) (mam do dyspozycji 2 mierniki
    uniwersalne, ww ladowarke, aku w samochodzie...)

    WS

    PS. Jesli chcesz pisac o jakims impulsowym ladowaniu, to wez pod
    uwage , ze jesli max prad bedzie wiekszy, to sredni juz nie (albo
    napiecie srednie tez wzrosnie ponad limit)