-
Data: 2010-12-09 15:04:22
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]kogutek wrote:
>> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
>>
>>> Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
>>> wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
>>> pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
>> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
>> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
>> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
>> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
>> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
>> rownolegle z akumulatorem)
>>
>> WS
>>
>> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
>> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
>> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
>> sytuacji...
>>
> Nie znasz się albo masz wiedzę garazową powtarzaną przez niedouczonych pseudo
> mechanikow. W wyliczeniach możesz pominąc Rw akumulatora.
Nie możesz, bo jest znaczny.
Popełniłeś błąd na samym początku zakładając liniowość oporu akumulatora.
> Możesz go potraktować
> jako gruby kabel miedziany.
Nie możesz.
> Opór wenętrzny alternatora ma kluczowe znaczenie.
Tylko gdy pracuje na maksymalnym prądzie.
> I
> jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poniżej 0,1 oma i jest na poziomie
> 0,05 oma. Im alternator bęzdie mial większa prędkość obrotową tym ten opor
> wenętrzy bęzdie większy bo zacznie dochodzić składowa wynikajaca z impedancji.
> 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt duży alternator przy różnicy napięcia
> wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
> akumulator. Bez wzdlędu na to czy Ci się to podoba czy nie podoba.
Prawo Ohma działa bez względu na to czy Ci się to podoba czy nie.
> Masz jeszcze
> jakieś pytania?
Skąd urodziłeś sobie pomijalny Rw akumulatora?
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.10 20:07 kogutek
- 09.12.10 20:27 WS
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 10.12.10 00:13 kogutek
- 14.12.10 21:56 WS
- 15.12.10 00:17 kogutek
- 15.12.10 00:36 WS
- 15.12.10 01:00 WS
- 16.12.10 00:42 WS
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-03 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania