-
Data: 2010-12-15 00:17:23
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> On 10 Gru, 00:13, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>
> > Nie moge wierzyc w nieprawde. Udowodnij to uwierze. Nie udowodnisz bo nie masz o
> > tym zielonego pojecia.
>
> No coz, producenci nie podaja danych z ktorych mozna to od reki
> policzyc... Ale kazdy, kto polaczyl kablami rozruchowymi dwa aku: full
> naladowane i rozladowane tak, ze nie kreci sam zauwazy, ze opor obu
> nie moze byc "prawie" zero :)
>
> Doladowywanie aku to u mnie raczej przypadek (wszystkie dzialaja bez
> tego po kila lat), ale ze wzgledu na pogode w tym roku nie pojechalem
> na motomikolaje ;) wiec moge doladowac aku motocyklowe...
>
> Test: Varta YTX9-BS 8Ah, 80A (EN)
>
> liczac opor przy rozruchu twoja metoda: R=2.5V/80A=0,031oma
>
> a co sie dzieje przy ladowaniu?
>
> podpiety pod ladowarke RC-Power BC-6 daje taki sliczny wykres na
> kompie (musialem posklejac kilka, bo po zmianie pradu ladowania
> zaczyna rysowac od czasu 0)
>
> Test polegal na ustawieniu pradu ladowania 0.1 0.2 0.4 0.8 1.0A na
> ~2min kazdy... (z tym 1A byl juz problem, bo napiecie przekraczalo
> 14.7 i ladowarka sama obnizala na 0.9)
>
> http://i52.tinypic.com/fusyky.jpg
>
> Czyli policzmy cos w stylu oporu przy ladowaniu:
>
> 0.1A wymaga napiecia 12.25
> 1A wymaga 14.7
>
> czyli na tym oporze mamy spadek napiecia 2.45V przy 0.9A, co daje
> 2.72omy, czyli ~88 razy wiekszy, niz przy ladowaniu...
>
>
> tuz po wyjeciu aku zrobilem jeszcze jeden test - podpiolem go pod
> naladowany aku z samochodu przez amperomierz (Metex M-3620) na
> zakresie 20A - przy roznicy napiec ~1V prad ladowania wynosil 0.3A
>
> Jesli dalej uwazasz, ze ten aku (w obecnym stanie naladowania) da sie
> ladowac pradem wiekszym niz 1A nie przekraczajac napiecia 14.7 to
> napisz jak - bardzo chetnie sprawdze ;) (mam do dyspozycji 2 mierniki
> uniwersalne, ww ladowarke, aku w samochodzie...)
>
> WS
>
> PS. Jesli chcesz pisac o jakims impulsowym ladowaniu, to wez pod
> uwage , ze jesli max prad bedzie wiekszy, to sredni juz nie (albo
> napiecie srednie tez wzrosnie ponad limit)
>
>
>
>
>
>
Zapomniales ze prostownik do ladowania akumulatora ma opornosc wewnetrzna i
wyciagnales zle wnioski. Wez naladowany akumulator zlozony nie s 6 a z 7 cel.
Taki akumulator bedzie mial napiecie troche powyzej 15V ( teoretycznie bo
praktycznie troche mniej niz 15V). I podlacz do niego rozladowny ( ok 12V)
akumulator zlozony z 6 cel. I wtedy zmierz prad ladowania. Inny miernik
potrzebujesz do pomiaru. W metexie przepali sie bezpiecznik. Taki amperomierz do
500A bedzie w sam raz. Wyobraz sobie sytuacje w ktorej odlączyles od alternatora
ten gruby kabel idacy do instalalcji i zamast niego podlązcyles jakies
obciazenie. Umowmy sie ze to zarowka ktora sie nie przepala. Pomin ze moze sie
wzbudzic na magnetuzmie szczatkowym. Silnik samochodzie pracuje, alternator sie
kreci. Zarowka nie swieci. Podajesz teraz pelne napiecie na uzwojenie
wzbodzania. Zarowka zaczyna swiecic. Napiecie na niej jest duzo wyzsze niz
14,5V. Jak duze zalezy od konstrukcji alternatora. To moze byc dwadziescia klka
woltow. Wylaczasz napiecie wzbudzania. Zaroka gasnie. Regulator napiecia jest
regulatorem dwustanowym. Jak napiecie jest nizsze niz 14,5V podaje pelne
napiecie na uzwojenie wzbudzania. Jak pzrekroczy 14,5V to wylacza napiecie
wzbudzania. Jest tam pewna histereza. To znaczy ze powtornire wlaczy napiecie
wzbudzania jak napiecie spadnie o kilkaset miliwoltoew ponizej napiecia przy
ktorym wylaczyl. Jesli zamiast Ciebie bedzie wlaczal i wylaczal napiecie
wzbudzania regulator to na wyjsciu alternatora bedzie srednie napiecie na
poziomie ustalonym pzrez regulator chociaz jak bys poaptrzyl na oscyloskopie to
na zarowce bedzie maksymalne napiecie jakie daje alternator ale nie caly czas
tylko pzrez krotkie odcinki czasu. Om bedzie wieksze obciazenie alternatora tym
odcinki czasu w jakich jest wlaczone napiecie wzbudzania beda w stosunku do
odcinkow czasu kiedy jest wylaczone napiecie wzbudzania coraz dluzsze. To nic
innego jak PWM. Jedynie w granadach jest liniowy regulator napiecia. Tak jeden z
grupowiczo napisal. Inna sprawa ze to bzdura. Ale jak napisal to chyba wie co
pisal. I teraz pytanie. Dlaczego akumulator na ktorego zaciskach pojawiaja sie
impulsy o napieciu duzo wyszym niz 14,5V nie gazuje? Sprobuj sam na nie
odpowiedziec.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.10 00:36 WS
- 15.12.10 01:00 WS
- 16.12.10 00:42 WS
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka