    From: Icek <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Prawo jazdy - kody ograniczeń
    Date: Sat, 18 May 2013 12:23:29 +0200

    W dniu 2013-05-17 12:26, redi pisze:
    > Witam,
    >
    > U siebie mam wpisane 01, nie wiedziałem że nie stosowanie się do tego
    > kosztuje bez kozery pińcet, okularów na co dzień nie noszę, w
    > samochodzie ubieram na nos, ale jak bym zapomniał to żeby pińcet od razu..
    > Ale najlepsze z całej listy jest to: "05.08 - zakaz spożywania alkoholu"
    > WTF ???
    > Pełna lista np tutaj:
    > http://www.testy-na-prawo-jazdy.com.pl/prawo-jazdy-o
    graniczenia-kody.php

    z tym alkoholem u nas to przesada. Ostatnio rzecznik się wypowiadał, że
    w tym roku to statystyka jest fatalna bo podczas świąt zatrzymali ponad
    2000 kierujących na podwójnym gazie. Podkreśla, że sytuacja jest gorsza
    niż rok temu bo w tym roku byli nawet tacy co mieli powyżej 0.5 promila.

    Rozumiem, że limit 0.8 promila to dla polaków mogłaby być przesada ale
    limit na poziomie 0.5 to naprawdę rozsądny. Ew pouczenie jak masz
    poniżej 0.5 ale więcej niż 0.

    Podobała mi się wypowiedź jakiegoś ważniaka po otwarciu autostrady
    prowadzącej równolegle do DK. Wypowiedź była: "Jak otworzyli autostradę
    to mniej osób pije bo jest mniej wypadków spowodowanych przez pijanych
    kierowców".

    Statystykę zawsze da się tak przerobić aby wskazywała na to co ma
    wskazywać.

    Icek