    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Port LPT - sterowanie 230V
    Date: Fri, 06 Jan 2012 12:48:17 +0100
    To: Elektrolot <e...@n...pl>

    > W dniu 2012-01-06 12:11, Sylwester Łazar pisze:

    > S202 cenowo wypada dość blado w porównaniu do transoptor+przekaźnik.
    Bo to SHARP. Zdaje się, że kosztuje 17 zł w TME.
    Ale ja go pierwszy raz użyłem jakieś 10 lat temu!
    Teraz pewnie jemu podobnych jest cała masa.
    Używam, bo lubię i wiem, że mnie nie zawiódł.
    Podłączam go wprost do nogi kontrolera i do 220V.
    Procesor to mozna nawet przylutować do niego na nogach.
    S202 ma dziurkę i przykręca się to do radiatora.

    To tak jak ze wszystkim.
    Z pewnością są dużo tańsze, mniej firmowe
    i może faktycznie trzeba poszukać.
    Może ktoś jeszcze podpowie i tu napisze.
    Można znaleźć wpisując w Google S202, zobaczyć w jakim katalogu je
    umieszczają handlarze
    i poszukać u tego samego i innych co mają poza tym.
    Przypuszczam, że 16A to pewnie będzie kosztować z 5 zł, bo nawet MOSFET,
    czy Triak
    na taki amperarz te kilka złotówek kosztuje chyba jeszcze.
    Jak nie to www.asiansources.com i poprosić o jakieś sample,
    bądź kupić kartą do tzw.płatności "po internecie".
    Działają takie z każdego banku po całym świecie.
    W Europie to przelew SEPA 5 zł kosztuje
    i pieniądze są na drugi dzień we Francji, czy gdzie tam chcesz.

    Co do klecenia z kilku elementów.
    Przecież ten S202 to transoptor + triak.
    Co za problem zrealizować go z elementów dyskretnych.
    Schemat jest w karcie katalogowej.
    Też to robiłem. Wtedy koszt właśnie wynosi 5 zł.
    Pozdrawiam,
    Sylwester