  • Data: 2012-01-06 12:24:43
    Temat: Re: Port LPT - sterowanie 230V
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-06 13:09, walker pisze:

    > ok, dziekuje za pomoc
    >
    > PS
    > wedlug datasheet maks. napiecie to 1.4V (Vf) na moim porcie LPT jesli
    > chyba 3.5V dobrze mysle ze bedzie potrzebny dzielnik?
    >
    > http://elcodis.com/parts/861015/S202T02F_p4.html#dat
    asheet

    Nie dajesz dzielnika tylko rezystor w szereg mający stabilizować wartość
    prądu If. Większość parametrów jest podana dla If=20mA więc można dać
    taki prąd. Spadek napięcia na rezystorze 3.5-1.4=2.1 V więc U/I =100
    Ohm. Tyle teoria. W praktyce może się okazać, że układ LPT nie wyda
    takiego prądu więc być może trzeba będzie rezystor zmniejszyć do np. 50
    Ohm aby uzyskać stabilne warunki pracy, czyli If > 8mA.
    Jeśli się okaże, że LPT nie da stanu wysokiego z prądem większym od 8mA
    to musiałbyś spróbować podciągnąć wyjście do zasilania poprzez rezystor
    i obwód diody nadawczej. Wyzwolenie triaka nastąpiłoby na skutek
    wymuszenia stanu niskiego na LPT. Stan niski powinien mieć większą
    obciążalność więc szanse większe. Ja z reguły tak steruję optoizolatory
    z portów mikrokontrolera.

    --
    pozdrawiam
    MD