  • Data: 2012-11-25 13:01:41
    Temat: Re: Polska slabizna R&D
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 15:31:02 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > No to się nie obawiaj. Poczytaj np. o R5.

    > W ośrodku badawczym.

    Konradzie, toz przeciez od pozatku o tym pisze - osrodek badawczy zdolny
    pomiescic reaktor 800MW - znasz taki we Francji ?

    I potem co - reaktor rozbieramy, i szybko stawiamy taki 1000MW, trzeba isc
    z postepem i projektowac nastepne ?

    Owszem, miejsce pod ITER sie znalazlo...

    Przy czym o ile rozumiem ze jak inzynierowie zrobili cos o wielkosci X,
    to prawdopodobnie sa w stanie zaprojektowac cos o wielkosc 1.2*X z
    niewielkim ryzykiem, to w przypadku wielkich konstrukcji ekonomia nie
    zacheca do budowy prototypu.

    A reaktory to mnie dodatkowo interesuja ... tam jest masa pretow, atom
    uranu celnie trafiony neutronem rozpada sie emitujac 2-3 neutrony, jak
    ktory znow celnie trafi w atom to wygeneruje nastepne 2-3 ... jak sie
    dobiera ilosc i rozmieszczenie pretow, aby dokladnie 40% neutronow trafilo
    w kolejne atomy uranu ? Prety regulacyjne tam sa, ale trzeba ze
    wspolczynnikiem powielania trafic gdzies blisko 1.000, bo jak bedzie 0.999
    to bedzie g* nie reaktor, a przy 1.001 to bedzie Czernobyl :-)

    J.