    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Play -- przenośny problem
    Date: Fri, 22 Dec 2023 00:41:04 +0100

    W dniu 14 gru 2023 o 23:16, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ostatecznie zdecydowałem się na:
    >  - opisanie zdarzenia tutaj

    Opisałem...

    >  - skierowanie netowej prośby do Play

    Skierowałem... Dwakroć mnie uprzedzono o nadciągającym telefonicznym
    połączeniu, raz zadzwoniono i pogadano ze mną, polecając mi salonową
    wizytację celem otrzy_mania plastykowego duplikatu SIMki.

    >  - ewentualną wizytację salonu na Zielonych Wzgórzach

    Odwiedziłem. Bez zbędnych słów otrzymałem duplikat wraz z info, że
    teraz będzie OK, ale trzeba zaczekać do 4 godzin... SIMka od razu
    zastartowała -- została zobaczona przez komórkę, ale kilka minut
    później zniknęła i do tej pory nie powróciła... O 19:40 przywędrował
    do mnie SMS informujący mnie o rozpoczęciu wymiany karty SIM...
    Teraz jest 23:37 -- nowa SIMka nie jest widoczna w telefonie...
    Ostatni restart poczyniłem przed kilkoma minutami; zaczekam jeszcze
    kilka minut, zrestartuję kolejny raz, ale raczej bez złudzeń na
    uruchomienie tej SIMki... W komórce są teraz dwie SIMki -- nowa
    kłopotliwa (telefon jej nie widzi -- choć przez chwilę widział,
    co pokazałem obsługantce Play) i SIMka matki Biura (579 515 373
    trzymanego w Play) pracująca poprawnie...

    >  - ewentualną próbę późniejszego przeniesienia numeru
    >    (do Plusa, T-Mobile, Orange... gdziekolwiek, gdzie
    >    nie trzeba odbierać SMS)

    Ale czy uda się?...

    > -=-

    > Statusu numeru nie znam. Nie przeterminował się, bo nie został
    > aktywowany, bo aktywacja wymaga użycia sprawnej SIMkarty...

    Jest 23:40, przed chwilą restartowałem telefon -- nowa SIMka nie
    jest widoczna...

    -=-

    Ww. numer kończy się cyframi 534, ojcu podarowałem podobny,
    to znaczy zakończony cyframi 435 a zaczynający się tak samo jak ww...

    Oba z Virgin; przeniesione do Orange, skąd przeniosłem je do Play...
    Ten z końcówką 435 posłużył mi do tego i owego ;) w Play, zebrał na
    siebie sporo doładowań i wyfrunął (rzecz jasna ze stratą 20 pln) do
    Polkomtelu, skąd przeszedł do a2mobile i służy ojcu w Millennium...

    Ojca Millennijna debetówka dziś zbiesiła się -- ani plastykiem nie
    można było zapłacić, ani moim telefonem za pomocą Portfela Google.
    Na WWW widać stan superpozycji -- płatności zbliżeniowe są WŁĄczone
    i zarazem są WYŁĄczone... Odpaliłem ojcu apkę na jego smartfonie,
    po czym odpaliłem też na swoim... Obie pracują poprawnie -- zapewne
    też w superpozycji... ;) Ojca debetówkę wywaliłem ze swego Portfela
    i wrzuciłem do Portfela ojca -- ale że ojciec nie ma hasła (więc to
    wrzucenie nie doszło do skutku) po czym wrzuciłem ją ponownie sobie
    do Portfela Google...

    23:49 -- SIMka nie jest widoczna w komórce Nokii

    Mocny w liczeniu nie jestem, ale chyba 4 godziny od 19:40 minęły...

    Jest 00:02 -- nadal SIMki nie widać w Nokii...

    -=-

    Ojciec rozwalił swego Linuksa Q4OS -- usiłuję mu uruchomić W10...
    Ten W10 żywcem zerżnięty z Acera@Intelu -- aktualizuje się, choć
    mu do szczęścia brakuje tego i owego, gdyż przeniosłem tylko
    systemową partycję... Potrzebna jest jeszcze partycja z danymi
    i RAMdysk z literką R, do którego to i owo odwołuje się... Na
    razie jako partycję z danymi podczepiłem tę od WXP -- nawet
    trochę ;) pasuje...

    Na blaszaku kupionym latem 2008 jest teraz: uszkodzony Q4OS,
    WXP (nie można z niego obsłużyć Millennium) i niepełny W10...

    Dociągnę W10 i zainstaluję ponownie Q4OS -- bo nie potrafię
    pozbierać tego, co zostało z dawnej świetności...

    -=-

    Matce kupiłem 13 maja ubr. radio FM za 59 pln TechniSAt.
    https://www.euro.com.pl/radioodbiorniki/technisat-tr
    avelradio-2.bhtml

    Była z niego zadowolona, ale przed kilkoma tygodniami radio
    odmówiło posłuszeństwa... [radio ma słuchać? -- toż to ludzie
    słuchają radia!!! jakoś tam będzie...] Odwiozłem do EuroAGD,
    złożyłem reklamację, dostałem info o nieopłacalności wymiany
    i decyzję o reperacji, po czym otrzymałem info wzywające mnie
    do sklepu... W poniedziałek przyjechałem do sklepu, odczekałem
    kilkadziesiąt minut, odebrałem 59 pln, ale że w tamtym sklepie
    takiego radia nowego nie było -- pojechałem do innego EuroAGD
    i kupiłem nowe radio -- w mieszkaniu okazało się, że nie jest
    sprawne, więc zawiozłem je do sklepu i złożyłem reklamację...

    Matce proponowałem głośnik BT za 30 pln -- ale ona chce takie
    radio, jakie miała... Sencor SSS 1060 NYX Mini niebieski dziś
    można kupić za 99 pln -- albo drożej, ale ja to coś kupiłem
    za 30pln w Carrefourze z możliwością zwrócenia bez podawania
    przyczyny... Mnie ten głośnik pasuje. :)

    W instrukcji napisali, coby nie zanurzać całkowicie w wodzie,
    bo tam (do wody) fotony nie docierają... Trochę (napisali)
    trzeba wystawić poza wodę -- chyba, że ktoś chce słuchać
    tylko z karty pamięci...

    Ale matka nie chce głośnika -- chce koniecznie radio...

    -=-

    Nowa SIMka nadal nie jest widoczna w Nokii -- niemal 5 godzin minęło...
    00:30 -- za 10 minut minie 5 godzina od nadania SMS, który przywędrował
    zdecydowanie nie wcześniej niż otrzymałem nową SIMkę...

    Trzeba chyba znów napisać do Play, znów wysłuchać tego i ow_ego,
    znów powędrować do salonu, znów odebrać dupli_kat...

    Aby było jasne -- SIMka jest poprawnie włożona, razem z dużymi
    ramkami, choć wydłubałem z dużego (półdużego) plastyku tylko
    najmniejszy fragment... Nierzadko wkładam -- bezproblemowo
    tylko ten malutki fragmencik, ale tym razem jest komplet...

    -=-

    Przełożyłem SIMki w slotach...
    SIMka matki jest widoczna, nowa SIMka nie jest widoczna...
    Obie z Play, gdzie dłuugo leżakowały; oba numery zostały
    wezwane do aktywowania -- razem z co najmniej jeszcze jednym...
    Tylko z jednym numerem jest problem...

    Jest godzina 00:40 -- telefon nie widzi SIMki...
    Minęło 5 godzin...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s