    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 11 Oct 2014 13:04:31 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.

    On Sat, 11 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Musiałbyś pokazać bo ja prosty człowiek jestem i nie wiem nawet co to A-7.

    No sorry, akurat miałem znaki pod ręką ;) (mam w cache przeglądarki).
    "Ustąp pierwszeństwa", odwrotny trójkąt.
    Mam "w oczach" jeden i drugi przypadek (dwa parkingi w Zabrzu, tuż
    obok siebie, Makro ze znakami pionowymi i OBI bez), ale nie mam zdjęć.

    > Aczkolwiek wydaje mi się, że przed marketami na czuja się jeździ a nie według
    > przepisów więc nie wiem co by miało wnieść.

    Sporo. Jak dojdzie do kolizji oczywiście.
    Niejeden wypadek już tak zaliczono.
    Za cenę mandatu można "wyklepać" lewy bok.
    Linia zatrzymania może ułatwić spostrzeżenie pojazdu z pierwszeństwem
    (i zatrzymanie na niej ma sens, jak na rogu pola parkingowego stoi
    półciężarówka albo coś w tym stylu, po to, żeby TEN DRUGI miał
    ułatwione ustąpienie pierwszeństwa zauważając "stopowanego"), a nie
    ma celu "prawa przejazdu" dla tego bez linii.
    A przynajmniej litera prawa tego nie daje.

    > Niestety nie ogarniam.

    Proste - linia zatrzymania, ale bez "ustąp" i bez "stop" (tylko
    te dwa znaki pionowe *odbierają pierwszeństwo*).
    Jadący z prawej nie zatrzymuje się na linii zatrzymania, jadący
    z lewej wali w niego "bo myślał że się zatrzyma".
    Finał wiadomy. Szczególnie jeśli ten z lewej widział tego z prawej
    (znaczy i tak mu nie ustąpił :P)

    Myślenie ma przyszłość.

    > A ja nie o tym czy by wygrał tylko o tym, że samochód ważący tonę NIE
    > zatrzyma się w miejscu

    Oczywiście.
    I na skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem też się nie zatrzyma
    "w miejscu". A jednak kolizje nie są "co chwila" tudzież
    zobowiązany do ustąpienia nie awanturuje się po kolizji,
    że "przecież nie mógł się zatrzymać przed tym motocyklem".
    Dziwa jakoweś się zdarzają i fizyka nie wyrabia.

    > Mnie bardziej o to chodzi, że po zachowaniu
    > tego pustaka można sądzić, że uważał, że ktoś tu prawo złamał
    > przez jego zatrzymanie

    Ale "z mocy prawa" tak jest.
    Jak na autostradzie wrąbiesz w stojącego na środkowym pasie, to
    on co najwyżej dostanie mandat a Ty nie masz "zakładać że tam jest
    pusto" tylko będziesz winien wypadku.

    > Dzisiaj rano nie wystarczyło. Jak zwykle nie lazłem na przejście tylko
    > chciałem samochody przepuścić i zostałem właśnie z metr, ale jakiś ....

    Spytam, czy POKAZAŁEŚ że ma jechać.
    Tego naumiałem się ...z roweru.
    Jak kolejny TIRman nie wyprzedzał, mimo że zjechałem na opaskę lub
    inną skrajnię, to zajarzyłem, że niekoniecznie zwraca uwagę na to,
    że mam lusterko (więc nie wie, że widzę go i robię to celowo).
    Primo trzeba "machnąć" a secundo trzeba machnąć z wyprzedzeniem
    (bo jak pieszy przed pasami machnie kiedy kierowca już zaczął
    wciskać hamulec, ma porachowane do cache trzecie pochodne hamowania ;)
    i tak dalej, to jest wysoce prawdopodobne że hamowanie zakończy)

    > A to przepuszczanie niczego sensownego
    > nie daje bo droga mało uczęszczana jest

    No więc mu POKAŻ. Zawczasu! I daj znać o efektach ;)

    > No weź, nie uwzględniasz na drodze różnych mas i gabarytów ?

    Znaczy jak jedziesz jakimś "mini" to typowy TIRman, żeby nie stracić
    100 razy większej energii, nie powinien hamować. Jasne.
    A motocyklistę to już w ogóle.

    > To nie jest ideologiczne

    Aha.

    > Tak tak, przejdźmy na ruch lewostronny: w pierwszym roku niech tak poruszają
    > się furmanki, w drugim ciężarowe a w trzecim osobowe ...

    Ktoś proponował wprowadzenie "wątkowego" przepisu metodą "najpierw tylko
    dla matek z wóżkami" czy trollujesz?

    pzdr, Gotfryd