  • Data: 2014-10-12 19:05:51
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > skutki uboczne w postaci niespodzianek.
    > Patrz "samochody służbowe" (wersja "proste prawo" pt. "wysadziłeś
    > po drodze dziecko przed szkołą - 5 lat odliczania kosztów poszło
    > z dymem" powoduje protesty "zdroworozsądkowych", co przekłada
    > się na pół strony ustawy tu, ćwierć strony ustawy tam i jeszcze
    > jakieś rozporządzenia).
    > Ale trzeba przyznać, że ten przypadek ("półprzerywana" :)) nie
    > podpada pod powyższe, bo tu IMO ustawodawca jest winien (powinien
    > zapisać "z wyjątkiem powrotu na właściwy pas" lub podobnie, bez
    > podawania źródła/przyczyny konieczności tego powrotu).

    Gdyby autor ustawy myślał lub ktoś miał czelnośc to weryfikować to by
    takiego babola nie zostawił. Niestety prawo jak widać tworzą partacze, a
    odprawy i tak czekają.

    > Zgoda.
    > Mści się naruszenie (przez ministra) zasady prawnej.
    > "De minimis non curat lex" konkretnie.
    > Wersja złośliwa - "aquila non capit muscas" :>
    > "Legalność" powrotu na właściwy pas powinna wynikać z dopuszczalności
    > jego opuszczenia i innego przepisu (dopuszczalności opuszczenia
    > tego pasa) i tyle.
    > Przepis nie powinien w to wnikać.

    Nie powinien, bo po co.

    > Niniejszym należy nam się medal z kartofla za zupełnie słuszne
    > ponarzekanie ;) (a ministrowi nie wiem co za naruszenie zasad
    > prawnych).

    Jak to co? Nagrodę, odprawę i podziękowanie od prezydenta za wkład pracy.

    > Swoją drogą, ciekawe czy naruszenie "zasad prawnych" kwalifikuje
    > się pod TK lub inny "najwyższy sąd". Chyba będę się przyglądał
    > (przy okazji) wyrokom NSA pod tym kątem :D
    > Na upartego narusza art.2 Konstytucji ("Polska jest państwem
    > prawa" czy jakoś tak).

    Kruk krukowi oka nie wykole. Nastąpi wymiana na stołku ale za pół roku i to
    z innego powodu. Najważniejsze są sondaże.

    neelix