  • 31. Data: 2022-06-01 21:44:39
    Temat: Re: Ostrzenie noża
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 1 June 2022 at 18:46:08 UTC+2, Wiesiaczek wrote:

> [...]
    > grzybobraniu i które są właśnie ostrzone "na szybko", czyli sama krawędź
    > tnąca jest naostrzona pod większym kątem na szerokośći ok. 2 mm.
    > Do kuchni używam noży z jedną płaszczyzną, gdzie kąt ostrza jest
    > zdecydowanie mniejszy i krojenie pieczywa, mięsa, pomidora nie sprawia
    > najmniejszych problemów.
    >
    > Ale co kto lubi :)
    >

    > --
    > Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    > "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    > Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    > Ja chcę pić w wolnym kraju, niech żyje POLEXIT!
    Nie warto przepłacać, gdy można kupić duże noże kuchenne ze stali nierdzewnej z
    powierzchnią lustrzaną, rączką z drewna bukowego po 5zł i fabrycznie naostrzone na
    cały rok

  • 32. Data: 2022-06-02 10:03:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 01.06.2022 o 18:46, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > Do kuchni używam noży z jedną płaszczyzną, gdzie kąt ostrza jest
    > zdecydowanie mniejszy i krojenie pieczywa, mięsa, pomidora nie sprawia

    Przekrój noża ma z grubsza jeden z dwóch kształtów:

    \/

    albo:

    |/

    I w zależności od tego, odpowiednio należy formować kąt krawędzi tnącej.
    I (teraz będzie ciekawostka!) nie ma innych kształtów ostrzy. I to nie
    tylko noży.

    --
    -
    Akarm

  • 33. Data: 2022-06-02 10:13:33
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 6/2/22 10:03 AM, Akarm wrote:

> [...]
    >
    > I w zależności od tego, odpowiednio należy formować kąt krawędzi tnącej.
    > I (teraz będzie ciekawostka!) nie ma innych kształtów ostrzy. I to nie

    Owszem, jest inny.
    W przybliżeniu taki - V
    Tylko dwie płaszczyzny: lewa i prawa.

  • 34. Data: 2022-06-02 11:41:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 June 2022 at 10:03:37 UTC+2, Akarm wrote:

> [...]
    > -
    > Akarm
    > trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
    To drugie ostrze , jednostronne pochodzi z nożyczek i krajalnicy chleba i nie ma nic
    wspólnego z nozami.

    Noże się ostrzy symetrycznie, aby podczas krojenia nóż nie zjechal na bok i nie
    rozciął paluchów
    i jest na to norma ISO i DIN

  • 35. Data: 2022-06-02 11:47:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-06-02 o 10:13, Wiesiaczek pisze:

    > Owszem, jest inny.
    > W przybliżeniu taki - V
    > Tylko dwie płaszczyzny: lewa i prawa.

    Jest jeszcze nóż samoostrzący się.
    Hartują go tylko z jednej strony, która pozostaje ostra bo ścierana jest
    głównie strona druga.
    Noże o falistych ostrzach tak hartują laserem.

    WM

  • 36. Data: 2022-06-02 11:56:48
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 6/2/22 11:47 AM, WM wrote:

> [...]
    > głównie strona druga.
    > Noże o falistych ostrzach tak hartują laserem.

    Ciekawostka :) Dzięki za info.
    No ale idąc dalej, można użyć noża laserowego! :)
    Tego już nie mam jak naostrzyć! :)

  • 37. Data: 2022-06-02 12:01:47
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 June 2022 at 11:47:34 UTC+2, WM wrote:

> [...]
    > głównie strona druga.
    > Noże o falistych ostrzach tak hartują laserem.

    Podczas krojenia nic się nie ściera i nie może ścierać, bo stal nierdzewna zawiera
    rakotwórczy nikiel i chrom
    \i gdyby ostrze się ścieralo to by Zenki dostawaly raka konsumując ciężkie metale

    To sa wszysko faki marketingowe z netwpork marketing, czyli od Zenków handlujących po
    domach i na targowiskach, tandetne noże

  • 38. Data: 2022-06-02 12:22:39
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 6/2/22 11:41 AM, a a wrote:

> [...]
    nic wspólnego z nozami.

    > Noże się ostrzy symetrycznie, aby podczas krojenia nóż nie zjechal na bok i nie

    Moja krajalnica ma ostrze symetryczne!
    Widoczne podlega normie ???? :)

  • 39. Data: 2022-06-02 12:35:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 2 czerwca 2022 o 12:01:49 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > To sa wszysko faki marketingowe z netwpork marketing, czyli od Zenków handlujących
    po domach i na targowiskach, tandetne noże
    Po tobie widać że dostawałeś mleko z ołowianej butelki.

  • 40. Data: 2022-06-02 12:43:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 June 2022 at 12:22:40 UTC+2, Wiesiaczek wrote:

    > Moja krajalnica ma ostrze symetryczne!
    > Widoczne podlega normie ???? :)
    > --
    W krajalnicy ostrze nie może być symetryczne i ostrzone skośnie dwustronnie, gdy
    funkcją asymetrii jest wypychanie odcinanej kromki z krajalnicy.
    Gdyby było ostrzone dwustronnie, skośnie to by klin tarczy tnącej odpychał krojony
    bochenek od ostrza

    Sprawdź w sklepie i zobacz jak działają krajalnice do kiełbas, sera w marketach.
    Klin ostrza oddziela i odrzuca kolejny krojony plasterek