  • 41. Data: 2022-06-02 12:46:13
    Temat: Re: Ostrzenie noża
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 June 2022 at 12:35:31 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    zawiera rakotwórczy nikiel i chrom

    handlujących po domach i na targowiskach, tandetne noże
    dostawałeś mleko z ołowianej butelki ?

    że masz jedna ręke, jedna nogę, jedno ucho i po 6 palców u nóg i rąk

  • 42. Data: 2022-06-02 13:08:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-06-02 o 11:56, Wiesiaczek pisze:

    > Ciekawostka :) Dzięki za info.
    > No ale idąc dalej, można użyć noża laserowego! :)
    > Tego już nie mam jak naostrzyć! :)

    To jest przykład patentu na samoostrzące się ostrze:
    https://patents.google.com/patent/US20200215646A1

    Kształt takiego ostrza jest ciekawy:
    https://patentimages.storage.googleapis.com/ae/a5/ab
    /8da8798961c973/US20200215646A1-20200709-D00004.png

    WM

  • 43. Data: 2022-06-02 13:18:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Jun 2022 10:03:34 +0200, Akarm wrote:
> [...]
    >
    > I w zależności od tego, odpowiednio należy formować kąt krawędzi tnącej.
    > I (teraz będzie ciekawostka!) nie ma innych kształtów ostrzy. I to nie

    Sa.

    Przypadek drugi jak u ciebie, tylko "fazka" ma np 1 cm szerokosci.
    A na samym ostrzu to juz do wyboru twoje dwie wersje.

    Albo noz trojkatny/trapezowy w przekroju.
    Od strony grzbietu np 2 mm grubosci, przy ostrzu znacznie mniej,
    a samo ostrze ... znow dwie wersje.

    J.

  • 44. Data: 2022-06-02 13:45:06
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 6/2/22 12:43 PM, a a wrote:

    > W krajalnicy ostrze nie może być symetryczne i ostrzone skośnie dwustronnie, gdy
    funkcją asymetrii jest wypychanie odcinanej kromki z krajalnicy.
    > Gdyby było ostrzone dwustronnie, skośnie to by klin tarczy tnącej odpychał krojony
    bochenek od ostrza

    Sam to wymyśliłeś? :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 45. Data: 2022-06-02 14:20:22
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Adam napisał(a):

    > Kierunek tak samo: ostrze "atakuje" osełkę.

    Na YT znajdziesz i takie rozwiązanie i siakie.
    Mowa o przemysłowym ostrzeniu.
    Pod włos, tj. po twojemu "ostrze atakuje osełkę"
    ostrzą tarczami, zaś na papierze ściernym ostrzą odwrotnie.
    Podejrzewam że przemysłowe ostrzenie na papierze ściernym
    "pod włos" jest niezgodne z bhp.

  • 46. Data: 2022-06-02 14:27:00
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    czwartek, 2 czerwca 2022 o 11:56:49 UTC+2 Wiesiaczek napisał(a):

    > Ciekawostka :) Dzięki za info.
    > No ale idąc dalej, można użyć noża laserowego! :)
    > Tego już nie mam jak naostrzyć! :)

    Ultradźwiękowego:)
    https://youtu.be/k15meedaDo0?t=166
    Plastik: https://youtu.be/jSpZripZHVw?t=24

    Bułka: https://youtu.be/uK4hvcUxNFw?t=36

  • 47. Data: 2022-06-02 14:41:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.06.2022 o 13:18, J.F pisze:

    > Sa.

    Nie. Nie ma.
    Każda krawędź tnąca jest ostrzona albo z jednej strony (klasyczny
    przykład to dłuto), albo z dwóch stron, jak np. siekiera czy kosa.

    I jeszcze jeden obiegowy idiotyzm muszę sprostować: nie ma noży
    laserowych, czy laserowo ostrzonych. Każdy nóż jest ostrzony za pomocą
    kamieni szlifierskich, które mogą być z różnych (czasem dziwnych)
    materiałów, a na dokładkę różnego kształtu.

    --
    -
    Akarm

  • 48. Data: 2022-06-02 15:00:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Jun 2022 14:41:46 +0200, Akarm wrote:

    > Nie. Nie ma.
    > Każda krawędź tnąca jest ostrzona albo z jednej strony (klasyczny
    > przykład to dłuto), albo z dwóch stron, jak np. siekiera czy kosa.

    Ale to pisz, ze chodzi ci o krawedz tnącą, a nie cały nóz.

> [...]
    > kamieni szlifierskich, które mogą być z różnych (czasem dziwnych)
    > materiałów, a na dokładkę różnego kształtu.

    Rzekomo jednak są.
    Tzn laser ma hartowac jedną powierzchnie noza bardzo plytko,
    a potem druga strona sie wyciera, a ta twarda cienka zostaje.
    Naostrzenia pierwszego wymaga normalnego, na szlifierce

    P.S. I jeszcze jest cos takiego
    https://www.ctemag.com/products/vlaser-270-laser-bas
    ed-sharpening-machine

    J.

  • 49. Data: 2022-06-02 16:45:36
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > P.S. I jeszcze jest cos takiego
    > https://www.ctemag.com/products/vlaser-270-laser-bas
    ed-sharpening-machine

    > J.

    Tzn. miało być w 2020, później w 2021. Może temat zdechł?

  • 50. Data: 2022-06-02 17:18:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Jun 2022 07:45:36 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:
    ed-sharpening-machine

    > Tzn. miało być w 2020, później w 2021. Może temat zdechł?

    Chyba nie zdechl
    https://www.vollmer-vlaser.com/en
    https://www.vollmer-vlaser.com/de

    teraz 2022 :-)

    Do ostrzenia weglikow ... moze sie nadaje :-)

    J.