    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Olek OM-D E-M5
    Date: Sun, 12 Feb 2012 16:25:09 +0100
    <jh661t$rra$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@e...googlegroups.com>
    <jh6q37$vk$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@d...googlegroups.com>

    On 2012-02-12 01:28, Grzegorz Maj wrote:
    > Wybór aparatu pod zastosowania był zawsze, ale obecnie waga jakości
    > matryc straciła na znaczeniu - to się zmieniło.

    Jak dla kogo.

    > To nie jest ocena firm, a podział rynku DSLR. Do momentu kiedy
    > wszystkie aparaty różniły się tylko mało znaczącymi ficzerami
    > decydowała matryca, i obiektywy.

    Twój mocno subiektywny podział.

    > No i widzisz, wybierasz po AF, po obiektywach, ale nie po matrycy.

    No nie, po głównych cechach matrycy przede wszystkim. Np. Nikon 1 i to
    śmieszne coś od pentaksa to odpadają jak dla mnie na start za matrycę
    właśnie.

    > A dla 2/3 głosujących E-M5 jest ładniejszy, matryca schodzi na dalszy
    > plan.

    To niech kupują, ja tam zdecydowanie pod względem wizualnym wolę fuji.

    > Ależ wszystko jest kompromisem, a forma aparatu ma większe znaczenie
    > niż matryca.

    Nie, to też kompromis, np. nex do takiej małej wielkości musiał być
    skastrowany z wszelkiej mechaniki, w tym np. z stabilizacji matrycy. To
    też jest kompromis.

    > No właśnie, szum jest, nie lepiej odpowiednio ustawić lampy? chyba, że
    > robisz same koncerty? No ok śluby też.

    Lampa wprowadza taką płaskość do fotografii i tak ją psuje, że nie
    korzystam z niej za wiele. Wolę wysokie iso, szum i trochę przesadzoną GO
    niż zupełnie zmienić klimat zdjęcia błyskiem. Lampa dla mnie to efekt
    specjalny, do rozświetlania twarzy pod słońce lub tam, gdzie zupełnie nie
    ma wyjścia już i trzeba zaświecić.

    > E-M5 gorzej nadaje się do ślubów, chyba, że potrafi się wykorzystać
    > to, że jest to sprzęt lżejszy i mniejszy.
    > Zresztą, przy obecnej ilości megapikseli i potrzebach wystarczy
    > przeskalowanie w dół, żeby większość różnic w dynamice i szumach
    > zniknęła.

    Jeśli masz klienta, który chce dostać zdjęcia w wielkości VGA to ok.
    Większość jednak jest bardziej wymagająca.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564