    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Date: Sun, 08 May 2011 08:27:01 +0200

    On Sat, 07 May 2011 23:38:04 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:

    >Na dyskietce DD mieściło się coś kole 1500 sektorów więc dwubajtowy
    >wskaźnik wystarcza z duuuużym zapasem.

    Ale to byl system z duuuzym rozmachem, moze mysleli i o wiekszych.

    >Ale ma chyba Kolega rację z tym
    >trzecim bajtem, tyle że on służył do zapamiętywania ilości ważnych
    >bajtów w sektorze.

    Faktycznie chyba tak.

    >Przy magistralowej w zasadzie żadna, bo możemy operować na pojedynczych
    >bajtach. W innym przypadku wypadałoby mieć dwa bufory lub wajhlować
    >miedzy FATem a danymi. Tyle, że jak mamy swobodny dostęp do każdego
    >bajtu pamięci masowej, to po co się bawić w system plików. To miało na
    >celu sensownie obsługiwać urządzenia blokowe.

    A jesli kolega potrzebuje tam kilka "plikow" umiescic ?
    cztery zestawy danych konfiguracyjnych, trzy logi przyrastajace w
    czasie pracy .. i jeszcze udostepnic je dla peceta ..

    P.S. OBEX - system wymiany plikow, bez okreslania formatu dyskowego.
    Aczkolwiek na pececie oprogramowany tak sobie.

    J.