-
X-Received: by 2002:a25:764c:: with SMTP id r73-v6mr39887ybc.7.1538574547744; Wed, 03
Oct 2018 06:49:07 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:764c:: with SMTP id r73-v6mr39887ybc.7.1538574547744; Wed, 03
Oct 2018 06:49:07 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!m93-v6n
o283380qte.0!news-out.google.com!i36-v6ni1985qti.0!nntp.google.com!m93-v6no2833
78qte.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 3 Oct 2018 06:49:07 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
<pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
<y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
<pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
From: s...@g...com
Injection-Date: Wed, 03 Oct 2018 13:49:07 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 52
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640832
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 3 października 2018 05:41:48 UTC-5 użytkownik ks napisał:
> W dniu 2018.10.02 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:
> > Natomiast te sławne "niuty" takie proste w liczeniu już nie są, bo nawet w
> > obrębie jednego modelu, bardzo podobnej masie Golf 3 2.8VR6 ma 235Nm i 7.6s
> > do 100km/h, a 1.9TDI też ma 235Nm i 11.0s.
> > W dodatku rowerzysta ma "niutów" jeszcze więcej - mniej-wiecej tyle samo co
> > bolid F1 ;)
> >
>
> Akurat tutaj mamy prosto - moment silnika dla disela idzie przez inne
> przełożenie i na kołach ma 2/3 mocy benzynówki. U twórcy wątku było inaczej, bo
> moce aut były zbliżone (a w rezultacie momenty silników bardzo różne) i
> rezultacie na kołach było +- to samo, więc ścigali się mniejwięcej równo.
>
> Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w zmianie obrotów
> samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km diesla. Diesel z jest mocny, ale
> ciężki 'w środku', bo ma wyższy moment obrotowy i działają większe siły i musi
> być mocniej zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do 3000 i spowrotem do 800
> obrotów zajmuje ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale nawet bez obciążenia nie
> rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu. Leciutki silnik ferrari
> rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do 2000 w 1-2 sekundy, bo ruchome części
> ważą 1/5 tego co w diselu. Możesz wykorzystać pełny zakres obrotów i moc silnika
> z dwóch biegów w 3-4 sekundy. No i biorąc pod uwagę niska masę samochodu i
> ogólnie dużą moc masz przyspieszenie do 100km/h w 3,5s. Diesel ledwo w tym
> czasie osiągnie z 50 km/h i zaczniesz zmieniać bieg. Fakt, że do tego disela
> możesz doczepić wagon węgla i przyspieszenie się znacząco nie zmieni,
Ale zdecyduj sie, Waga silnika i osprzetu to nie wagon a wg ciebie raz przyspieszenie
zmienia a raz nie.
Zdecyduj sie bo sie kupy nie trzyma.
A LMP1 audi z LeMans niejako przeczy calemu wywodowi.
Zreszta pojawienie sie turbodizli w innych wyscigach tez nieco podkopuje obraz dizla
jako niesportowego silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.18 16:01 J.F.
- 04.10.18 09:48 ks
- 04.10.18 10:12 WS
- 04.10.18 11:02 ks
- 04.10.18 11:06 ks
- 04.10.18 11:40 J.F.
- 04.10.18 12:45 J.F.
- 04.10.18 12:46 robot
- 04.10.18 13:28 LordBluzg(R)
- 04.10.18 13:53 J.F.
- 04.10.18 20:16 Marek S
- 04.10.18 20:29 Marek S
- 04.10.18 21:15 Tomasz Pyra
- 05.10.18 00:16 LordBluzg(R)
- 05.10.18 10:03 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=