-
Data: 2018-10-05 00:16:40
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-10-04 o 13:53, J.F. pisze:
[...]
>> Zapominasz o obciążeniu diesla przez pompę ciśnienia, czego nie ma w
>> benzynowcu.
>
> To VW, pompowtryski. Fakt - tez je trzeba przycisnac.
>
>> Juz sam moment rozruchu i pojemność akumulatora czy moc rozrusznika
>> powinna Ci dać do zrozumienia, pomijając już różnice wielkości
>> ciśnienia w komorze spalania :) W końcu siła użyta do wytworzenia tych
>> warunków jest większa i bardziej obciąża niż w benzynie. Co prawda,
>> dochodzi tutaj moment bezwładnosci, który w dieslu jest większy, stąd
>> różne momenty.
>
> Bardziej do mnie co cisnienie przemawia, ale silnik juz zapalil, i na
> wale mamy te 64KM, a pompa napedzana przed pomiarem.
No nie bzduruj. Podczas pracy diesla, pompa nadal bierze sporo mocy ze
spalania bo musi wytworzyć sporo większe ciśnienie ale że silnik ma
większą bezwładność to musi upłynąć więcej czasu nim się to rozkręci.
Stąd różnica. Porównaj sobie 2 suwy do 4 suwów. 2suw nie posiada zaworów
i jeszcze szybciej się kręci a wiadomo że przy wyższych obrotach masz
moment największy.
>
> Gdzies tam sie mowilo o roznicach DIN/SAE przy pomiarze, ze niby silnik
> z osprzetem lub bez, ale pompowtryskow sie raczej nie da oddzielic ..
Pompy ciśnienia nie oddzielisz w dieslu. Wtryski w benzynie biorą
znacznie mniejszy procent mocy ze spalania niż w dieslu. Przy większych
obrotach różnica się zaciera bo moment jest największy. Stąd lepsze
przyspieszenie w benzynowcu bo ma łatwiej. Zobacz sobie nawet na wykres
temperatur diesla a benzyny. Diesel im więcej go kręcisz, tym ma większą
temperaturę niż benzyna, która od pewnego momentu zaczyna przyrastać
mniej niż w dieslu. Jak wiadomo, to silniki cieplne i po samym
przyroście temperatury idzie wywnioskować jaka moc się wydziela przy
wzroście obrotów.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 05.10.18 10:03 J.F.
- 05.10.18 11:33 ks
- 05.10.18 12:00 ks
- 05.10.18 12:11 J.F.
- 05.10.18 12:17 ks
- 05.10.18 12:31 J.F.
- 05.10.18 17:02 Marek S
- 05.10.18 17:07 Marek S
- 08.10.18 10:57 ks
- 08.10.18 11:01 ks
- 08.10.18 11:20 J.F.
- 08.10.18 11:23 J.F.
- 08.10.18 14:25 LordBluzg(R)
- 08.10.18 21:47 PiteR
- 09.10.18 00:42 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-10 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-10-10 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-09 Próby RCB SMS alarmowy
- 2024-10-09 Bye Bye Aero2
- 2024-10-09 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-09 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-09 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-09 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-09 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-09 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-09 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=
- 2024-10-09 masowe programowanie AVR