  • Data: 2018-10-05 00:16:40
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-04 o 13:53, J.F. pisze:
    [...]

    > To VW, pompowtryski. Fakt - tez je trzeba przycisnac.

    > Bardziej do mnie co cisnienie przemawia, ale silnik juz zapalil, i na
    > wale mamy te 64KM, a pompa napedzana przed pomiarem.

    No nie bzduruj. Podczas pracy diesla, pompa nadal bierze sporo mocy ze
    spalania bo musi wytworzyć sporo większe ciśnienie ale że silnik ma
    większą bezwładność to musi upłynąć więcej czasu nim się to rozkręci.
    Stąd różnica. Porównaj sobie 2 suwy do 4 suwów. 2suw nie posiada zaworów
    i jeszcze szybciej się kręci a wiadomo że przy wyższych obrotach masz
    moment największy.

    > Gdzies tam sie mowilo o roznicach DIN/SAE przy pomiarze, ze niby silnik
    > z osprzetem lub bez, ale pompowtryskow sie raczej nie da oddzielic ..

    Pompy ciśnienia nie oddzielisz w dieslu. Wtryski w benzynie biorą
    znacznie mniejszy procent mocy ze spalania niż w dieslu. Przy większych
    obrotach różnica się zaciera bo moment jest największy. Stąd lepsze
    przyspieszenie w benzynowcu bo ma łatwiej. Zobacz sobie nawet na wykres
    temperatur diesla a benzyny. Diesel im więcej go kręcisz, tym ma większą
    temperaturę niż benzyna, która od pewnego momentu zaczyna przyrastać
    mniej niż w dieslu. Jak wiadomo, to silniki cieplne i po samym
    przyroście temperatury idzie wywnioskować jaka moc się wydziela przy
    wzroście obrotów.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?