-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: ks <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Date: Tue, 2 Oct 2018 15:05:03 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 21
Message-ID: <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1538485506 2077 94.124.6.200 (2 Oct 2018 13:05:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Oct 2018 13:05:06 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 181002-1, 2018-10-01), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640758
[ ukryj nagłówki ]>
> Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).
>
> 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h było
> dokładnie odwrotnie.
>
> 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy większych
> prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory powietrza były jakoś
> znacząco większe. W czym zatem rzecz?
>
Na oko moim zdaniem: masz disela 270km, więc ogólnie masz 50% więcej mocy niż
300km w benzynie. Musisz mieć moment +-600nm, benzynowka 300km ma moment pewnie
+-400nm (moment=moc/obroty, so 270/4000 300/7000). Ale przy 150km/h Ty musialeś
już mieć wrzucony 4 bieg końcówka, a raczej początkowy środek 5, tak czy siak
miałeś praktycznie max momentu, a gość kończył właśnie trójeczkę na max swojego
meomentu. Jak wrzucił 4, to wpadał z obrotami w swój mniejszy moment, więc
słabiej przyspieszał, a Twoje auto ciągnęło na 5 równo dalej. Doszli byście do
200, to by Cię zaczął dochodzić, bo on by nabrał mocy, a Tobie by się kończyły
powoli obroty na 5, i wtedy ewentualnie jak byś wrzucił 6 i znowu gościa odszedł.
pozdrawiam Krzysiek
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.18 17:10 Cavallino
- 02.10.18 21:32 Marek S
- 02.10.18 21:56 Tomasz Pyra
- 02.10.18 22:00 WS
- 02.10.18 22:10 WS
- 02.10.18 22:35 Tomasz Pyra
- 03.10.18 12:09 ks
- 03.10.18 12:41 ks
- 03.10.18 14:04 J.F.
- 03.10.18 15:04 robot
- 03.10.18 15:40 ks
- 03.10.18 15:49 s...@g...com
- 03.10.18 16:01 J.F.
- 04.10.18 09:48 ks
- 04.10.18 10:12 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe