eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: ks <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Date: Tue, 2 Oct 2018 15:05:03 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 21
    Message-ID: <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1538485506 2077 94.124.6.200 (2 Oct 2018 13:05:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Oct 2018 13:05:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 181002-1, 2018-10-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640758
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).
    >
    > 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h było
    > dokładnie odwrotnie.
    >
    > 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy większych
    > prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory powietrza były jakoś
    > znacząco większe. W czym zatem rzecz?
    >

    Na oko moim zdaniem: masz disela 270km, więc ogólnie masz 50% więcej mocy niż
    300km w benzynie. Musisz mieć moment +-600nm, benzynowka 300km ma moment pewnie
    +-400nm (moment=moc/obroty, so 270/4000 300/7000). Ale przy 150km/h Ty musialeś
    już mieć wrzucony 4 bieg końcówka, a raczej początkowy środek 5, tak czy siak
    miałeś praktycznie max momentu, a gość kończył właśnie trójeczkę na max swojego
    meomentu. Jak wrzucił 4, to wpadał z obrotami w swój mniejszy moment, więc
    słabiej przyspieszał, a Twoje auto ciągnęło na 5 równo dalej. Doszli byście do
    200, to by Cię zaczął dochodzić, bo on by nabrał mocy, a Tobie by się kończyły
    powoli obroty na 5, i wtedy ewentualnie jak byś wrzucił 6 i znowu gościa odszedł.
    pozdrawiam Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: