eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Data: 2018-10-02 15:05:03
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >
    > Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).
    >
    > 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h było
    > dokładnie odwrotnie.
    >
    > 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy większych
    > prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory powietrza były jakoś
    > znacząco większe. W czym zatem rzecz?
    >

    Na oko moim zdaniem: masz disela 270km, więc ogólnie masz 50% więcej mocy niż
    300km w benzynie. Musisz mieć moment +-600nm, benzynowka 300km ma moment pewnie
    +-400nm (moment=moc/obroty, so 270/4000 300/7000). Ale przy 150km/h Ty musialeś
    już mieć wrzucony 4 bieg końcówka, a raczej początkowy środek 5, tak czy siak
    miałeś praktycznie max momentu, a gość kończył właśnie trójeczkę na max swojego
    meomentu. Jak wrzucił 4, to wpadał z obrotami w swój mniejszy moment, więc
    słabiej przyspieszał, a Twoje auto ciągnęło na 5 równo dalej. Doszli byście do
    200, to by Cię zaczął dochodzić, bo on by nabrał mocy, a Tobie by się kończyły
    powoli obroty na 5, i wtedy ewentualnie jak byś wrzucił 6 i znowu gościa odszedł.
    pozdrawiam Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: