-
1. Data: 2024-12-30 11:43:42
Temat: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Niebawem wejdzie do sprzedaży nowy Outlander PHEV,
byłem na ogledzinach, w końcu jakoś to wygląda
w środku, nie to co mój obecny, jakby siekierą ciosany.
W Europie tylko PHEV, nie będzie wersji HEV ani ICE.
Jako że mam "znajomości" i już drugiego kupiłem za
20-40 tys. zł poniżej ceny rynkowej, tak pewnie bym
się zasadził na nowszy model. Problem w tym, że o ile
mój obecny samochód kosztował jako nowy w salonie
210 tys. zł brutto (po 3 latach kupiłem go za 117),
tak nowy będzie kosztować w podstawie... 280 tys.
zł brutto, czyli w wersji jaką mam obecnie pewnie
około 300 (górna granica 340). Przypomnę, że jest
to "SUV" segmentu D.
Oczywiście, ma 2x większą baterię (20kWh ale obecnie
cena baterii na rynku zjechała do 800zł/kWh czyli
w praktyce koszt baterii to ~16 tys. zł czyli taniej
niż mojej 2x mniejszej produkowanej 4 lata temu)
i może przejechać 80-100km na ładowaniu (dla mnie
bomba, bo aktualnie muszę jednak czasem dobierać
energię z ruskiej ropy).
Ekstrapolując cenę, taki MOP po 3 latach byłby wart...
200 tys. zł. (?). Przypomnę, że odpowiednik segmentu
BEV, czyli Teslę Model Y LR (dwa silniki) można kupić
za 225 tys. brutto, z leasingiem 0,5% (podczas gdy
na Outlandera dają 10% a i ubezpieczenie na Outlandera
jest 15% droższe).
Jeszcze trochę ci spalinowi idioci poserwują ceny
z kosmosu, to sami się wykoszą z rynku, nie trzeba
będzie zachęcać dotacjami do zakupu BEV ani dotować
chińskich bev przez tamtejszy rząd.
--
Pozdor
Myjk
-
2. Data: 2024-12-30 11:52:04
Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-12-2024 o 11:43, Myjk pisze:
>
> Ekstrapolując cenę, taki MOP po 3 latach byłby wart...
> 200 tys. zł. (?).
Poważnie ktoś chciałby go kupić za tyle?
A nie jak zwykle, za 50% ceny wyjściowej?
Obstawiam że 200 to jest wart zaraz za bramą salonu, jak jeszcze nie ma
przebiegu.
> Przypomnę, że odpowiednik segmentu
> BEV, czyli Teslę Model Y LR (dwa silniki) można kupić
> za 225 tys. brutto, z leasingiem 0,5% (podczas gdy
> na Outlandera dają 10% a i ubezpieczenie na Outlandera
> jest 15% droższe).
A Ioniqa poniżej 200 tys, z leasingiem 0%.
-
3. Data: 2024-12-30 12:11:51
Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Dec 2024 11:52:04 +0100, Cavallino
>> Ekstrapolując cenę, taki MOP po 3 latach byłby wart...
>> 200 tys. zł. (?).
> Poważnie ktoś chciałby go kupić za tyle?
> A nie jak zwykle, za 50% ceny wyjściowej?
Teraz ceny używanych samochodów są absurdalnie wysokie.
Ja swoją wychuchaną Mazdę CiTD MY2007 w 2016 sprzedałem
za 8500 zł i to po 3 miesiącach wiszenia na otomoto.
Dzisiaj gruzy z 2006 sprzedają za 15. Chore.
> Obstawiam że 200 to jest wart zaraz
> za bramą salonu, jak jeszcze nie ma
> przebiegu.
Ja obstawiam, że on po wyjeździe z fabryki,
a z frachtem do EU, podatkami i zarobkiem
producenta jest wart ze 100.
>> Przypomnę, że odpowiednik segmentu
>> BEV, czyli Teslę Model Y LR (dwa silniki) można kupić
>> za 225 tys. brutto, z leasingiem 0,5% (podczas gdy
>> na Outlandera dają 10% a i ubezpieczenie na Outlandera
>> jest 15% droższe).
>
> A Ioniqa poniżej 200 tys, z leasingiem 0%.
Ile trzeba teraz czekać? Rok temu mi dawali 9 miesięcy.
Ma to już pompę ciepła w tej cenie?
--
Pozdor
Myjk
-
4. Data: 2024-12-30 12:17:28
Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Dec 2024 11:52:04 +0100, Cavallino
> A Ioniqa poniżej 200 tys, z leasingiem 0%.
Swoją drogą porównałem sobie i Outlander to jednak kloc:
https://www.carsized.com/en/cars/compare/hyundai-ion
iq-5-2021-suv-vs-mitsubishi-outlander-2021-suv/
a mnie potrzeba paki większej żeby drugiego auta nie musieć mieć do pracy.
Ale TMY też ma w sumie kuper mocno ścięty, bliżej jej do HI5 niż do MOPa.
--
Pozdor
Myjk
-
5. Data: 2024-12-30 12:53:27
Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-12-2024 o 12:11, Myjk pisze:
> Mon, 30 Dec 2024 11:52:04 +0100, Cavallino
>
>>> Ekstrapolując cenę, taki MOP po 3 latach byłby wart...
>>> 200 tys. zł. (?).
>> Poważnie ktoś chciałby go kupić za tyle?
>> A nie jak zwykle, za 50% ceny wyjściowej?
>
> Teraz ceny używanych samochodów są absurdalnie wysokie.
Ale nie takich, które z założenia są przedrożone.
>> A Ioniqa poniżej 200 tys, z leasingiem 0%.
>
> Ile trzeba teraz czekać?
Mówię o takich z placu, z rocznika 2023.
Ostatnio widziałem takiego RWD za 163 tys, fabryczna nówka.
Jedziesz, płacisz, rejestrujesz, wyjeżdżasz.
-
6. Data: 2024-12-30 12:55:11
Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-12-2024 o 12:17, Myjk pisze:
> Mon, 30 Dec 2024 11:52:04 +0100, Cavallino
>
>> A Ioniqa poniżej 200 tys, z leasingiem 0%.
>
> Swoją drogą porównałem sobie i Outlander to jednak kloc:
> https://www.carsized.com/en/cars/compare/hyundai-ion
iq-5-2021-suv-vs-mitsubishi-outlander-2021-suv/
> a mnie potrzeba paki większej żeby drugiego auta nie musieć mieć do pracy.
Ioniq jest olbrzymi w środku.
Te +30 cm rozstawu osi robi swoje.
-
7. Data: 2024-12-30 13:04:41
Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Dec 2024 12:55:11 +0100, Cavallino
>> Swoją drogą porównałem sobie i Outlander to jednak kloc:
>> https://www.carsized.com/en/cars/compare/hyundai-ion
iq-5-2021-suv-vs-mitsubishi-outlander-2021-suv/
>> a mnie potrzeba paki większej żeby drugiego auta nie musieć mieć do pracy.
>
> Ioniq jest olbrzymi w środku.
> Te +30 cm rozstawu osi robi swoje.
HI5 po złożeniu tylnych siedzeń ma 1587L
nowy MOP aż 2257L (wg tej strony, choć
pewnie z krzywą podłogą).
W obecnym (wg strony) jest 1754L, ale rozkładam na
prostej podłodze materac 2m i w miarę swobodnie śpię
w dwie dorosłe osoby (choć nadkola trochę wadzą).
Z kolei w TMY wykazują 2158L.
--
Pozdor
Myjk
-
8. Data: 2024-12-30 13:31:55
Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-12-2024 o 13:04, Myjk pisze:
>> Ioniq jest olbrzymi w środku.
>> Te +30 cm rozstawu osi robi swoje.
>
> HI5 po złożeniu tylnych siedzeń ma 1587L
> nowy MOP aż 2257L (wg tej strony, choć
> pewnie z krzywą podłogą).
Nie chce mi się wierzyć w aż taką różnicę, może ona raczej wynikać ze
sposobu liczenia, ale nie będę się zakładał.
W każdym razie Ioniq jest niższy, więc jeśli ona jest, to właśnie na
wysokość.
Pytanie jak często coś pakujesz po dach?
Reszta powinna być przynajmniej podobna.
-
9. Data: 2024-12-30 16:13:55
Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 30 Dec 2024 11:43:42 +0100, Myjk wrote:
> Niebawem wejdzie do sprzedaży nowy Outlander PHEV,
> byłem na ogledzinach, w końcu jakoś to wygląda
> mój obecny samochód kosztował jako nowy w salonie
> 210 tys. zł brutto (po 3 latach kupiłem go za 117),
> tak nowy będzie kosztować w podstawie... 280 tys.
> zł brutto, czyli w wersji jaką mam obecnie pewnie
> około 300 (górna granica 340). Przypomnę, że jest
> to "SUV" segmentu D.
>
> Ekstrapolując cenę, taki MOP po 3 latach byłby wart...
> 200 tys. zł. (?).
Ale co - myslisz o "lokacie kapitału", czy sie cieszysz z inflacji?
Bo moze i owszem - za 3 lata nowy taki bedzie kosztował 400k, wiec
starego dasz rade sprzedac za 200k, ale ciagle bediesz potrzebowal
drugie 200k, zeby nastepny nowy kupic.
> Przypomnę, że odpowiednik segmentu
> BEV, czyli Teslę Model Y LR (dwa silniki) można kupić
> za 225 tys. brutto, z leasingiem 0,5% (podczas gdy
No ale nie mozna jej zatankowac w 5 minut, a ładowanie w trasie bardzo
drogie :-)
> na Outlandera dają 10% a i ubezpieczenie na Outlandera
> jest 15% droższe).
> Jeszcze trochę ci spalinowi idioci poserwują ceny
A przeciez w tym juz duzo elektryki.
> z kosmosu, to sami się wykoszą z rynku, nie trzeba
No chyba, ze prad znów podrozeje :-)
> będzie zachęcać dotacjami do zakupu BEV ani dotować
> chińskich bev przez tamtejszy rząd.
I osiagniemy pełny sukces - kupimy chinskie samochody bez chinskich
dopłat :-)
A tak nawiasem mówiac - znajomy Niemiec mówi, ze jak dawniej jego
znajomi zmieniali samochody czesto, tak teraz nie zmieniaja i jezdza
starymi.
Niepewnosc ekonomiczna, czy "paliwowa" - nie wiadomo jaki kupic, to
moze poczekac ...
P.S. https://www.mitsubishi-motors.de/newoutlander
"od 49990 euro". A euro dzis 4.27.
No dobra - w Niemczech mniejsze podatki.
J.
-
10. Data: 2024-12-30 18:52:33
Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Dec 2024 13:31:55 +0100, Cavallino
> W dniu 30-12-2024 o 13:04, Myjk pisze:
>
>>> Ioniq jest olbrzymi w środku.
>>> Te +30 cm rozstawu osi robi swoje.
>>
>> HI5 po złożeniu tylnych siedzeń ma 1587L
>> nowy MOP aż 2257L (wg tej strony, choć
>> pewnie z krzywą podłogą).
>
> Nie chce mi się wierzyć w aż taką różnicę, może ona
> raczej wynikać ze sposobu liczenia, ale nie będę
> się zakładał.
Jak mówię, może wynikać z wyjęcia podłogi. Mój Outlander ma
te blisko 2m3 z płaską podłogą. Jakby zdjąć podłogę i wyjąć
zabudowę z miejsca gdzie powinno być koło zapasowe, to jeszcze
z 0,2 wyjdzie.
> W każdym razie Ioniq jest niższy, więc jeśli ona jest,
> to właśnie na wysokość.
> Pytanie jak często coś pakujesz po dach?
> Reszta powinna być przynajmniej podobna.
Po dach rzadko, ale to dzięki temu że jest kupa miejsca i mogę
zmieścić nawet 3 komplety klimatyzatorów. Albo dwa komplety
i graty do podstawowej instalacji. Aczkolwiek już od roku,
jako że mam hak, próbuję sobie towboxa kupić, ale ceny są
w PL absurdalne, ponad 1000 zł więcej niż u niemca. :/
--
Pozdor
Myjk