eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Date: Fri, 8 Apr 2011 08:07:59 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 65
    Message-ID: <inm8o1$kao$1@inews.gazeta.pl>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
    <tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
    <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
    <zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
    <149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
    <injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl> <inl0be$bij$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: agx54.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1302242881 20824 83.25.179.54 (8 Apr 2011 06:08:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 06:08:01 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361039
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w wiadomości
    news:inl0be$bij$1@news.onet.pl...
    > Piszesz, że swojego punktu widzenia - nie neguję Twojego podejścia.
    > Zastanów się jednak co jest bezpieczniejsze dla TYPOWEGO kierowcy, którego
    > umiejętności są raczej niezbyt duże.

    jesli jako 'typowy kierowca' okreslamy takiego, ktory nie ćwiczył poślizgów
    i który nie miał jeszcze okazji wpaść w nagły i niespodziewany poślizg
    przynajmniej kilka razy w życiu to śmiem tweirdziż, ze żaden taki kierowca
    nie wyprowadzi auta z dowolnego poślizgu, chyba, ze zbieg okliczności i
    ogromna porcja szcześcia zrobi to za niego.

    >
    > Spróbuj równiez sam: założ nowe przyzwoite opony na przód a następnie np.
    > zimówki na tył (aby podkreślić efekt) i pojeździj (nie gramoląc się po
    > zakrętach)... popróbuj hamowanie - przekonasz się :-) Mam już dość
    > słuchania teoretyków :-)

    Ty sie nie bój o moją praktyke w jeżdzeniu ze słabą przyczepnością, ani o
    przerobienie różnych sytuacji na drodze - tych z mojej i nie mojej winy. Też
    byłem młody i głupi jeżdząc zbyt mocnymi samochodami ;-)
    Stąd własnie takie moje podejście do tematu opon i tak jak już pisalem i
    podkręslam - to moje własne przyzwyczajenia, obserwacje i odczucia.
    ps. co by jednak nie bylo tak już całkiem subiektywnie - to nawet Bielak
    ostatnio jako koronny argument zakładania lepszych opon na tył podawał w
    zasadzie tylko i wyłacznie to, ze jak już ktoś wypadnie z drogi to lepiej
    zeby walił przodem, niż tyłem.

    Ja opisuje sytuacje taką, ze - wszystkie opony mają mieć dobrą przyczepność,
    bo przecież nie gdybamy o tym, ze na jednej osi opony są zupełnie zużyte, a
    na drugiej całkiem nowe (co niektórzy tu próbują mi podać jako jaskrawy
    przykład). Przcież cała dyskusja jest o tym, że ta róznica w oponach jest
    względnie mała - inaczej przecież w ogole bez sensu zakładać takie opony. W
    tym wypadku nie ma to aż znów takiego znaczenia, bo pomyś sobie jak trzeba
    prowadzić auto, zeby wpadło w poślizg nad czy podsterowny mając założone
    opony, ktore nadają sie do jazdy.
    Nikt, zwłąszcza 'typowy' kieorwca nie jedzie autem w taki sposob, zeby ta
    różnica w oponach na osiach była naprawde poddawana testowaniu.
    Jesli już ktoś wypadnie przodem, czy tyłem - to istnieje naprawde duże
    (graniczące z pewnością) prawdopodobieństwo, ze wypadby tak samo w przypadku
    równej przyczepności obu osi. Większy (albo przynajmniej bardzi duzy) wpływ
    na poślizg pod i nadsterowny ba rodzaj napędu i sposob prowadzenia auta w
    zakręcie. Uważam, ze (poza przypadkiem absurdalbym nowych i bardzo zużytych
    opon na dwóch osiach, ew. letnich i zimowych) stan opon nadających sie do
    jazdy określony na poziomie zdroworozsądkowym nie ma większego znaczenia ze
    względu na rozłożenie ich na przedniej i tylnej osi.
    Cały myk polega na tym, ze w ogole wpadnięcie w poślizg zwykle zdarza sie
    tylko w przypadkach szczególnych i nie sądze, zeby w tych sytuacjach mialoby
    pomóc to co jest tematem dyskusji.

    Troche inaczej jest zimą w sniegu ze względu na rodzaj napędu RWD i FWD i
    jakość opon na osiach.
    W warunkach letnich czy opona z przodu będzie miala 4mm a z tyłu 6 mm lub
    odwrotnie - ma minimalne znaczenie. WIększe różnice powinny być powodem
    dyskusji na zupełnie inny temat i być moze nie ma pms a na pl.pregierz.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: