    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <nk68vi$q66$1@node1.news.atman.pl> <nk6j8c$1svj$2@gioia.aioe.org>
    <10mkasmylfj4g.wd4zk2eoyd90$.dlg@40tude.net>
    <nk7hvm$6v3$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nk8p4r$fgg$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nk9iep$mq9$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nkbbjg$d3d$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Date: Wed, 22 Jun 2016 15:13:47 +0200

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    HF5BS pisze:
> [...]

    Ja tylko tak przypomne, ze prawo mamy takie, ze taka platnosc jest
    przez wierzyciela zaliczana na konto najstarszej platnosci.
    A ta z podanym numerem faktury, na konto konkretnej faktury.

    Roznica sie moze objawic np gdy:
    -dostawca nas czyms obciaza, my sie na to nie godzimy, reklamacje
    trwaja ... a on sobie uwaza, ze zaplacilismy to co chcial, za to
    reszta platnosci jest spozniona.
    Wiec naleza sie odsetki od reszty.

    -platnosc za jakis miesiac nie wyszla ... no i sam nie wiem co
    lepsze - dowiedziec sie pozniej ze wisimy im jedna niezaplacona
    fakture sprzed roku, czy ze 12 faktur zaplacilismy z opoznieniem. W
    odsetkach powinno wyjsc tak samo, ale latwiej podarowac odsetki od
    platnosci opoznionej o 29 dni niz o rok :-)
    Z drugiej strony - powinni jakies powiadomienie przyslac, ze faktura
    niezaplacona, a tak to stwierdza, ze poniewaz opoznienie nie
    przekracza miesiaca to nie musza.
    A o odsetkach sobie po roku przypomna :-)
    A nalozyc jeszcze na to system rozliczen - ktory moze tytuly ignorowac
    i ksiegowac na konto najstarszej.

    >Czasem nic nie trzeba pisać samemu, bo niektóre firm potrafia
    >podesłać
    >do banku gotowe zlecenie przelewu, wymagające tylko akceptacji
    >posiadacza
    >rachunku. Już z właściwą datą. I z tytułem przelewu w którym może być

    A to chyba tylko niektore banki umozliwiaja ?

    >choćby numer faktury. To bardzo porządkuje sprawy -- nie trzeba potem
    >gdzieś siedząc na kiblu kombinować za co się zapłaciło, a za co nie.
    >Nie wszyscy mają na takie rzeczy czas i ochotę.

    A potem ci przesla drugi raz i przelejesz drugi raz, a oni stwierdza
    "dla przypomnienia wyslalismy - ale uwzglednimy w rozliczeniu
    polrocznym i wtedy sie Panu zwroci" :-)

    Jak w tytule bedzie tylko nr faktury czy jeszcze jakis inny - to tez
    bedziesz mial mala robotke odszukac za co zaplaciles, a za co nie ...

    J.