  • Data: 2009-06-05 06:21:20
    Temat: Re: Nauka C - co radzicie ?
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MH pisze:

    > Przykładowo ,
    > chcę wysłać bajt danych do portu o określonym adresie. Czy są na to funkcje
    > biblioteczne , czy muszę robić wstawki assemblerowe?

    To zależy od dostawcy oprogramowania. Najczęściej porty używane przez
    peryferia są już zdefiniowane w plikach nagłówkowych dostarczanych przez
    producenta kompilatora lub uC. A jak chcesz dołożyć własne porty to
    musisz wykorzystać różne sztuczki w zależności od tego czy adres leży w
    przestrzeni pamięci (tu wystarczy "przekonać" kompilator, że ten adres
    obok jest wskaźnikiem na np. bajt) czy IO (trzeba będzie użyć wstawki
    asemblerowej, albo gotowej funkcji bibliotecznej) .