  • Data: 2009-06-05 09:29:07
    Temat: Re: Nauka C - co radzicie ?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    MH schrieb:

    > Nie wiedziałem. To już trochę mnie zachęca ...

    > Być może zupełnie irracjonalnie się uprzedziłem do samej notacji.. Nie mniej
    > jednak , powiedz mi czy C pod kątem zastosowania w DSP bardzo różni się od C
    > jakiego używa się do pisania jakichś tam aplikacji pod peceta? Przykładowo ,
    > chcę wysłać bajt danych do portu o określonym adresie. Czy są na to funkcje
    > biblioteczne , czy muszę robić wstawki assemblerowe?

    w DSP musisz czasem trochę inaczej myśleć, bo nie zawsze kompilatorowi
    uda się zoptymalizować pipelining. Sam nie programowałem DSP zbyt
    intensywnie (znaczy raz tylko poprawiałem program napisany przez kolegę
    na TMS320C40), ale jak sobie przypominam, to trzeba czasami uważać na
    równoległe przetwarzanie danych, by nie pracować na danych, których
    jeszcze nie ma. Ponieważ w C jest (też w ANSI) operator procesów
    równoległych (rozdzielenie operacji przecinkiem, a nie średnikiem)
    możesz mieć z tym problemy na dzieńdobry. Ale jak pisałeś programy na
    DSP w assemblerze, to problemów nie widzę. Zresztą przez mojego
    profesora C był traktowany jako assembler wyższego poziomu, podobnie jak
    FORTRAN.
    Do portów masz na ogół funkcje biblioteczne, również do synchronizacji
    procesów, wstawki assemblerowe są w C w 99.9% zbędne. Ewentualnie można
    zrealizować funkcje bezpośrednio w assemblerze i dolinkować do reszty
    pisanej w C.

    Waldek