  • 1. Data: 2009-06-04 22:10:17
    Temat: Nauka C - co radzicie ?
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    Zycie zmusza mnie do nauczenia się C pod kątem zastosowania w DSP. Chyba wybiorę
    TI. Nieźle daję sobie radę w Pascalu i Assemblerze. Ale jak patrzę się na źródła
    w C , to dostaję wysypki. {} , zamiast begin/end , a++ zamiast a:=a+1 , symbole
    logiczne nie całkiem logiczne , to się cholernie źle czyta. Do tego możliwość
    zdefiniowania zmiennej byle gdzie , to zaproszenie do zrobienia z programu
    totalnego burdelu.

    No dobra , pomarudziłem trochę , ale czy mi się to podoba czy nie, muszę się
    tego nauczyć . Takie są tools'y uruchomieniowe i już..

    Jaką literaturę polecacie , ew. coś w sieci do nauki od podstaw.

    Dzięki ,

    MH

  • 2. Data: 2009-06-04 22:24:02
    Temat: Re: Nauka C - co radzicie ?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    MH wrote:

> [...]
    > źle czyta. Do tego możliwość zdefiniowania zmiennej byle gdzie , to
    > zaproszenie do zrobienia z programu totalnego burdelu.

    mozesz, ale nie musisz. Burdel mozna zrobic z programu w Pascalu, jak sie
    chce. A jak ci sie nie podoba, to zrob sobie cos takiego (na poczatku):
    #define begin {
    #define end }
    #define or ||
    i tak dalej :-)
    oprocz tego nikt ci nie kaze pisac a++, mozesz sobie dalej pisac a=a+1, ale
    lepiej w tym przypadku pisac a+=1

    Kolega tez tak zaczal, ale po tygodniu przestal, bo sie przyzwyczail.
    Zreszta w ANSI-C zmiennych nie mozesz deklarowac byle gdzie, ino na poczatku
    funkcji.

    > No dobra , pomarudziłem trochę , ale czy mi się to podoba czy nie, muszę
    > się tego nauczyć . Takie są tools'y uruchomieniowe i już..
    >
    > Jaką literaturę polecacie , ew. coś w sieci do nauki od podstaw.

    Ja sie uczylem "u zrodel", czyli Kernighan & Ritchie, zreszta mialem na to w
    sumie 4 godziny, wraz z napisaniem i przetestowaniem programu. Da sie.

    A w Pascalu przy intensywnym uzywaniu unions i wskaznikow mozesz napisac
    program (dzialajacy gdzieniegdzie) dlugosci kilkunastu linijek gdzie
    postronny za cholere nie zalapie o co biega.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-06-04 22:25:12
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 00:10:17 +0200, MH napisał(a):

    > Jaką literaturę polecacie

    Herbert Schildt C PROGRAMOWANIE
    przykładowy link:
    http://www.ksiegarnia4u.pl/cgibin/shop?info=A409

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-06-04 22:44:20
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > mozesz, ale nie musisz. Burdel mozna zrobic z programu w Pascalu, jak sie
    > chce. A jak ci sie nie podoba, to zrob sobie cos takiego (na poczatku):
> [...]

    Nie wiedziałem. To już trochę mnie zachęca ...

    > Ja sie uczylem "u zrodel", czyli Kernighan & Ritchie, zreszta mialem na to w
    > sumie 4 godziny, wraz z napisaniem i przetestowaniem programu. Da sie.

    Być może zupełnie irracjonalnie się uprzedziłem do samej notacji.. Nie mniej
    jednak , powiedz mi czy C pod kątem zastosowania w DSP bardzo różni się od C
    jakiego używa się do pisania jakichś tam aplikacji pod peceta? Przykładowo ,
    chcę wysłać bajt danych do portu o określonym adresie. Czy są na to funkcje
    biblioteczne , czy muszę robić wstawki assemblerowe?

    > A w Pascalu przy intensywnym uzywaniu unions i wskaznikow mozesz napisac
    > program (dzialajacy gdzieniegdzie) dlugosci kilkunastu linijek gdzie
    > postronny za cholere nie zalapie o co biega.

    Jak zaglądam po 2-3 miesiącach do programów napisanych przez siebie , też
    zastanawiam się o co temu idiocie chodziło !!

    MH

  • 5. Data: 2009-06-04 23:58:50
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Jak zaglądam po 2-3 miesiącach do programów napisanych przez siebie , też
    > zastanawiam się o co temu idiocie chodziło !!

    To oznacza, że nie ma tam za grosz dokumentacji programu.
    Moje programy pisane 20 lat temu muszę odszyfrowywać na nowo, te pisane 5 lat temu
    często poprawiam z marszu.
    K.

  • 6. Data: 2009-06-05 00:08:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > tego nauczyć . Takie są tools'y uruchomieniowe i już..
    >
    > Jaką literaturę polecacie , ew. coś w sieci do nauki od podstaw.

    Jak ktoś ma podstawy zrobione w Pascal-u, to po przesiadce na C, jest najczęściej
    dobrym programistą. Język C daje większe możliwości oraz większą możliwość
    zrobienia bałaganu. Dobrą praktyką na początku uczenia się programowania w C,
    jest włączanie opcji kompatybilności z ANSI C.

    Swoim studentom polecałem: Jerzy Grębosz "Symfonia C++".

    Trzeba też pamiętać, że programowanie w Windows dorzuca funkcje/elementy (np. API)
    niebecne w uC czy DSP. Jeżeli uczysz się pod kątem programowania DSP, to tam
    uczyłbym się programować. Ewentualnie pod Windows program konsolowy lub jakieś
    stare środowisko Borlanda z uwagi na znakomitą dokumentację języka C (help).
    K.

  • 7. Data: 2009-06-05 04:21:21
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    MH wrote:

    > Przykładowo , chcę wysłać bajt danych do portu o określonym adresie. Czy
    > są na to funkcje biblioteczne , czy muszę robić wstawki assemblerowe?

    W C w ogóle nie istnieje pojęcie portów.

    Krzysiek Rudnik

  • 8. Data: 2009-06-05 05:37:29
    Od: "JJJK" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Swoim studentom polecałem: Jerzy Grębosz "Symfonia C++".

    Ale kolega pyta o C nie o C++.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2009-06-05 06:21:20
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    MH pisze:

    > Przykładowo ,
    > chcę wysłać bajt danych do portu o określonym adresie. Czy są na to funkcje
    > biblioteczne , czy muszę robić wstawki assemblerowe?

    To zależy od dostawcy oprogramowania. Najczęściej porty używane przez
    peryferia są już zdefiniowane w plikach nagłówkowych dostarczanych przez
    producenta kompilatora lub uC. A jak chcesz dołożyć własne porty to
    musisz wykorzystać różne sztuczki w zależności od tego czy adres leży w
    przestrzeni pamięci (tu wystarczy "przekonać" kompilator, że ten adres
    obok jest wskaźnikiem na np. bajt) czy IO (trzeba będzie użyć wstawki
    asemblerowej, albo gotowej funkcji bibliotecznej) .

  • 10. Data: 2009-06-05 06:50:32
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > To oznacza, że nie ma tam za grosz dokumentacji programu.

    Co prawda , to prawda. Do pedantów nie należę ...

    MH